• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

برخورد بوئینگ ۷۸۷ با ایرباس A350 در فرودگاه دوحه قطر

  • کد خبر : 18896
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۴:۵۷
برخورد بوئینگ ۷۸۷ با ایرباس A350 در فرودگاه دوحه قطر

Qatar Airways اظهار داشت که یک فروند بوئینگ ۷۸۷-۸ و یک فروند ایرباس A350-900 که در مجاورت هم پارک شده بودند، با وزش طوفان شدید و منحرف شدن بوئینگ ۷۸۷-۸ و برخورد با هواپیمای ایرباس A350-900 دچار خسارت جزئی شدند. ویدئوی نظارتی نشان می‌دهد که بوئینگ ۷۸۷ ثابت و پارک شده، به دلیل وزش طوفان […]

Qatar Airways اظهار داشت که یک فروند بوئینگ ۷۸۷-۸ و یک فروند ایرباس A350-900 که در مجاورت هم پارک شده بودند، با وزش طوفان شدید و منحرف شدن بوئینگ ۷۸۷-۸ و برخورد با هواپیمای ایرباس A350-900 دچار خسارت جزئی شدند.

ویدئوی نظارتی نشان می‌دهد که بوئینگ ۷۸۷ ثابت و پارک شده، به دلیل وزش طوفان شدید و تأثیر باد بر روی باله عمودی خود، قبل از حرکت به جلو، ۹۰ درجه به سمت چپ منحرف شده و یک تماس عمودی با سمت راست بدنه هواپیمای A350 ایجاد کرده است.

طبق اطلاعات METAR از فرودگاه بین‌المللی Hamad، دوحه در بعد از ظهر ۳۰ آوریل تحت شرایط جوی نامساعد و طوفان های شدید و بادهایی با سرعت ۴۰ نات قرار گرفت.

Qatar Airways ادعا می‌کند که سرعت باد به ۷۰ نات رسیده و در نتیجه، بوئینگ ۷۸۷ قبل از تماس با A350 از مسیر خود منحرف شده است.

این شرکت می‌افزاید: بوئینگ ۷۸۷ به صورت ایمن پارک شده بود و مطابق دستورالعمل دفترچه راهنمای تعمیر و نگهداری هواپیما، ثابت نگه داشته شده بود. هیچ کس در جت‌های مسافربری قرار نداشت و به دلیل شرایط آب و هوایی، عملیات در فرودگاه Hamad در آن زمان به طور موقت به حالت تعلیق درآمده بود.

اطلاعات نشان می‌دهد بوئینگ ۷۸۷-۸ سانحه دیده دارای مشخصات A7-BCT است اما مشخصات A350 تأیید نشده است.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.