• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12

توقف تولید هواپیماهای بوئینگ مکس

  • کد خبر : 16958
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
توقف تولید هواپیماهای بوئینگ مکس

بوئینگ اعلام کرده است که تولید مدل B737-MAX را از ماه ژانویه متوقف خواهد کرد. این اعلامیه بوئینگ به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیما پس از دو سانحه مرگبار است. پس از اولین سقوط، Lion Air در اندونزی در اکتبر سال ۲۰۱۸، مردم فقدان آموزش خلبانی را مقصر می‌دانستند. هنگامی که هواپیمای دوم (اتیوپیان ایر)، در […]

بوئینگ اعلام کرده است که تولید مدل B737-MAX را از ماه ژانویه متوقف خواهد کرد. این اعلامیه بوئینگ به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیما پس از دو سانحه مرگبار است.

پس از اولین سقوط، Lion Air در اندونزی در اکتبر سال ۲۰۱۸، مردم فقدان آموزش خلبانی را مقصر می‌دانستند. هنگامی که هواپیمای دوم (اتیوپیان ایر)، در مارس ۲۰۱۹ سقوط کرد، مشخص شد که هیچ تأثیر خارجی مانند هوای نامساعد دخیل نبوده است و هیچ دخالتی در پرواز مانند هواپیماربایی صورت نگرفته است. بلکه دلیل سقوط بسیار مشابه با سقوط اولین هواپیما بوده است.

در هر دوی این اتفاقات خلبانان نتوانسته بودند هواپیما را از سقوط نجات دهند. خطوط هوایی و قانون‌گزاران در سراسر جهان خواستار توقف MAX شدند. سازمان هواپیمایی کشور استرالیا و به دنبال آن هواپیمایی نیوزلند هرگونه پرواز هواپیمای B737MAX را در فضای هوایی خود ممنوع اعلام کردند.

در ابتدا، بوئینگ خوش‌بین بود که هواپیما تا پایان سال ۲۰۱۹ دوباره وارد عرصه شود، اما اجازه پرواز مجدد چندین بار به تعویق افتاده است. انتظار می‌رود که توقف تولید چندین ماه طول بکشد، که نتیجه آن تهدیدی برای تأمین‌کنندگان و هزاران شغل دیگر است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.