• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
7

قرارداد ۹۰۵ میلیون دلاری شرکت Sikorsky برای ۲۴ فروند هلیکوپتر ضد زیردریایی MH-60R با نیروی دریایی هند

  • کد خبر : 19140
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
قرارداد ۹۰۵ میلیون دلاری شرکت Sikorsky برای ۲۴ فروند هلیکوپتر ضد زیردریایی MH-60R با نیروی دریایی هند

Sikorsky با نیروی دریایی ایالات متحده (USN) قراردادی را امضا کرده است تا ۲۴ نمونه از بالگرد MH-60R را برای انجام فعالیت‌های جنگی ضدزیردریایی به نیروی دریایی هند ارائه دهد. پیش‌بینی شده بود قرارداد ۹۰۵ میلیون دلاری با دهلی‌نو، در ماه فوریه توسط وزارت دفاع هند تنظیم گردد. این فروش توسط USN از طریق فرآیند […]

Sikorsky با نیروی دریایی ایالات متحده (USN) قراردادی را امضا کرده است تا ۲۴ نمونه از بالگرد MH-60R را برای انجام فعالیت‌های جنگی ضدزیردریایی به نیروی دریایی هند ارائه دهد.

پیش‌بینی شده بود قرارداد ۹۰۵ میلیون دلاری با دهلی‌نو، در ماه فوریه توسط وزارت دفاع هند تنظیم گردد. این فروش توسط USN از طریق فرآیند فروش نظامی خارجی (FMS) انجام می‌شود. اولین تحویل بالگرد به نیروی دریایی هند در بهار سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده است.

در اطلاعیه رسمی قرارداد دولت آمریکا، USN سه فروند MH-60R را سفارش می‌دهد، در حالی که هند در حال سفارش ۲۱ فروند از آن است.

Tom Kane، مدیر برنامه‌های بالگردهای دریایی Sikorsky می‌گوید.”نیروی دریایی ایالات متحده به ما اجازه داده است تا سه فروند بالگرد از بین بالگردهای جدید موجود خود که هنوز در ناوگان ثبت نشده‌اند، به کار گیریم تا بتوانیم آن‌ها را به نیروی دریایی هند ارائه دهیم و آن‌ها بتوانند آموزش را با سرعت بیشتری آغاز کنند.

Sikorsky اظهار نظری در خصوص اینکه MH-60Rهای هند دارای چه نوع سلاح و زیرسیستم‌هایی‌ می‌باشند نکرده است. با این حال، سازنده این هلیکوپتر می‌گوید که این پرنده دارای تجهیزات لازم برای انجام مأموریت‌های جنگ ضدزیردریایی و ضد کشتی و همچنین عملیات ویژه، جستجو و نجات و مأموریت‌های فرماندهی و کنترلی می‌باشد.

طبق اعلامیه FMS که در سال ۲۰۱۹ به کنگره ایالات متحده ارسال شد، پیش از این، این هلیکوپترها شامل سلاح‌هایی نظیر موشک‌های Lockheed Martin AGM-114 Hellfire ، BAE Systems Advanced Precision Kill Weapon System ، Mk54 بود. این هلیکوپتر همچنین شامل رادارهای چند حالته، sonobuoysها و سیستم‌های هدف‌گیری چند طیفی بود.

با این حال، این اعلامیه قبلی معامله احتمالی را ۲٫۶ میلیارد دلار، بسیار بالاتر از بسته‌ای که اکنون اعلام شده است، ارزش گذاری کرده‌ است، بنابراین مشخص نیست که چه سلاح‌ها و تجهیزات مرتبط با آن در فروش نهایی گنجانده خواهد شد.

ارزش اولیه ۹۰۵ میلیون دلار که امروز توسط نیروی دریایی ایالات متحده اعلام شده است برای تولید این بالگردها می‌باشد. قیمت‌ها بسته به شرایط خاص، تجهیزات منحصر به فرد، حجم بسته‌های پشتیبانی، آموزشی و لجستیکی می‌توانند متفاوت باشند.

اپراتور اصلی بالگرد MH-60R، USN  است که ۲۸۹ نمونه از آن را در ناوگان خود دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ پرواز این بالگردها را ادامه دهد. نیروی دریایی سلطنتی استرالیا، نیروی هوایی سلطنتی دانمارک و نیروهای دریایی سلطنتی سعودی نیز قصد بهره‌برداری از این بالگرد را دارند.

نیروی دریایی هند همچنین در جستجوی ۱۱۱ هلیکوپتر نیروی دریایی برای جایگزینی ناوگان قدیمی هلیکوپترهای هندوستان Chetaks است. این بالگردهای جدید برای جستجو و نجات، تخلیه مجروحین، حمل و نقل مسافر و محموله در نظر گرفته شده‌اند.

هند قصد دارد ۹۵ فروند هلیکوپتر نیروی دریایی خود را در این کشور تولید کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.