• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

قرارداد ۴۸۵ میلیون دلاری لاکهید مارتین برای فروش سنسورهای هوایی به چندین کشور

  • کد خبر : 19273
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
قرارداد ۴۸۵ میلیون دلاری لاکهید مارتین برای فروش سنسورهای هوایی به چندین کشور

لاکهید مارتین قراردادی به ارزش ۴۸۵ میلیون دلار برای فروش سکوی هدف گیری پیشرفته اسنایپر (Sniper ATP) و دو سنسور دیگر خود به ۱۲ کشور و خدمات نظامی آمریکا منعقد نمود. نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) از طریق فرایند فروش نظامی خارجی، با این شرکت قرارداد تحویل نامشخص و تعداد نامعین (IDIQ)، به ارزش ۴۸۵ […]

لاکهید مارتین قراردادی به ارزش ۴۸۵ میلیون دلار برای فروش سکوی هدف گیری پیشرفته اسنایپر (Sniper ATP) و دو سنسور دیگر خود به ۱۲ کشور و خدمات نظامی آمریکا منعقد نمود.

نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) از طریق فرایند فروش نظامی خارجی، با این شرکت قرارداد تحویل نامشخص و تعداد نامعین (IDIQ)، به ارزش ۴۸۵ میلیون دلار تنظیم نمود.

علاوه بر فروش بالقوه خدمات نظامی ایالات متحده، این قرارداد امکان خرید سنسورهای هوایی را از بحرین، بلژیک، بلغارستان، کانادا، مصر، یونان، اندونزی، عراق، اسرائیل، اردن، جمهوری کره، کویت، مراکش، هلند، نروژ، عمان، پاکستان، لهستان، قطر، رومانی، عربستان سعودی، اسلواکی، تایوان، تایلند و ترکیه فراهم می‌کند.

اعطای این قرارداد علاوه بر Sniper ATP، به لاکهید مارتین امکان فروش سنسور مادون قرمز هدف گیری و ناوبری در ارتفاعات پایین و برای بردهای بیش تر در شب (LANTIRN ER) و سنسور مادون قرمز جستجو و ردیابی (IRST21) را به نظامیان خارجی و بر اساس تقاضای آن ها به مدت ۵ سال می‌دهد. هیچ تضمینی برای خرید سنسورها در کشورها وجود ندارد.

پنتاگون از انعطاف پذیری قرارداد IDIQ برای سرعت بخشیدن به تجارت لاکهید مارتین، به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای تقویت پایگاه نظامی و صنعتی ایالات متحده در دوران رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا استفاده می‌کند.

Kenen Nelson، مدیر برنامه موشک‌های لاکهید مارتینمی‌گوید: “ما خوشحالیم که برای اولین بار این سه حسگر را در قرارداد IDIQ ارائه می‌دهیم. اعمال قرارداد IDIQ بر روی محصولات بیشتر، به ما این امکان را می‌دهد که قابلیت های مورد نیاز مشتریان خود را سریع‌تر به آن ها ارائه دهیم.”

Sniper ATP برای تشخیص، شناسایی و ردیابی خودکار و همچنین تعیین لیزری اهداف زمینی تاکتیکی کوچک برای مسافت‌های طولانی استفاده می‌شود. این وسیله برای هواپیماهای Mitsubishi F-2 ، Boeing F-15 ، Lockheed Martin F-16 ، Boeing F/A-18 ، Fairchild Republic A-10 ، Rockwell B-1 ، Boeing B-52، BAE Systems Harrier و Eurofighter Typhoon مناسب است.

LANTIRN ER برای ناوبری در ارتفاع کم و هدف قرار دادن اهداف زمینی در روز یا شب مناسب است. این سنسور بر مبنای تصویربرداری حرارتی و رادار مبتنی بر عوارض زمین است. همچنین برای هواپیمای USAF Boeing F-15E و نسخه های بین‌المللی F-15 و F-16 مناسب است.

IRST21 برای شناسایی، ردیابی و هدف قرار دادن هواپیماهای دشمن استفاده می‌شود؛ به ویژه در مواقعی که استفاده از رادار، موقعیت مکانی جنگنده را آشکار می‌کند. سیستم سنسور، از جستجو و ردیاب مادون قرمز برای یافتن گرمای موتور هواپیماهای متخاصم استفاده می‌کند. می‌توان آن را روی دماغه مخزن سوخت مرکزی F/A-18E /F نصب کرد یا به عنوان بخشی از سیستم چندحسگر Legion Pod لاکهید مارتین، در زیر جنگنده‌های F-15 و F-16 نیز حمل نمود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.