• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

قرارداد جدید SSTL با ایرباس در رابطه با داده‌های سنجش از دور (مشاهده زمین)

  • کد خبر : 14769
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
قرارداد جدید SSTL با ایرباس در رابطه با داده‌های سنجش از دور (مشاهده زمین)

شرکت بریتانیایی فناوری ماهواره سازی (SSTL) قرارداد جدیدی با ایرباس منعقد کرد که در آن وظیفه تامین داده‌های اپتیکی رزولوشن بالای سنجش از دور (مشاهده زمین) را از ماهواره SSTL S1-4 بر عهده دارد. ماهواره SSTL S1-4 که ماه سپتامبر سال گذشته به فضا پرتاب شد، یک ماهواره سنجش از دور (مشاهده زمین) است که […]

قرارداد جدید SSTL با ایرباس در رابطه با داده‌های سنجش از دور (مشاهده زمین)

شرکت بریتانیایی فناوری ماهواره سازی (SSTL) قرارداد جدیدی با ایرباس منعقد کرد که در آن وظیفه تامین داده‌های اپتیکی رزولوشن بالای سنجش از دور (مشاهده زمین) را از ماهواره SSTL S1-4 بر عهده دارد.

ماهواره SSTL S1-4 که ماه سپتامبر سال گذشته به فضا پرتاب شد، یک ماهواره سنجش از دور (مشاهده زمین) است که قابلیت دریافت داده از چندین سوژه در طول یک گذر را دارد. این ماهواره دارای عمر عملیاتی بالای ۷ سال است.

بر اساس این قرارداد، SSTL به ایرباس اجاره می‌دهد در مدت عمر عملیاتی ماهواره از ظرفیت محموله تصویربرداری SSTL S1-4 استفاده کند. این درحالی است که مالکیت ماهواره و عملیات درون مداری ماهواره مدنظر را همچنان در اختیار دارد.

سارا پارکر مدیر عامل SSTL گفت: «ما از عملکرد SSTL S1-4 در مدار راضی هستیم، عکس‌هایی که امروز از شهرهای تامپا، هوشیمینه، چیوهائوا منتشر شده با کیفیت فوق‌العاده و رزولوشن زیر ۱ متر ثبت شده است. من همچنین مفتخرم که اعلام کنم، ایرباس با اجاره ظرفیت داده‌برداری SSTL S1-4 پایگاه داده تصویری خود را افزایش داده است و منتظرم که در کوتاه مدت خدمات مربوط به این زمینه را نیز ارائه کنند.»

این قرارداد داده‌های اپتیکی چند طیفی و پانکروماتیک رزولوشن بالا را برای ایرباس تامین می‌کند که قابلیت‌های پوشش با وضوح بالا را بهبود می‌بخشد.

در حال حاضر نمونه کارهای قابل ارائه ایرباس شامل داده‌های تصویری است که توسط ۷ ماهواره ساخت SSTL تهیه شده است.

فیل براونت، مدیر برنامه‌های شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس، گفت: «ما شدیدا منتظر استقبال از داده‌های S1-4 در نمونه کارهای اطلاعاتی هستیم تا قابلیت‌های پوشش زمین با رزولوشن بالا شرکت را ارتقا دهیم. این پیشرفت به نفع کاربران ویژه این زمینه در بخش‌های دفاعی و امنیتی خواهد بود.»

ماهواره ۴۵۰ کیلوگرمی SSTL S1-4 با استفاده از سبک‌های تصویربرداری شطرنجی، نواری و نقطه‌ای از چندین سوژه داده‌برداری می‌کند. دوربین رزولوشن بالای این ماهواره قادر به گرفتن تصاویر با وضوح زیر ۱ متر در حالت پانکروماتیک است. علاوه بر این، در حالت چند طیفی این دوربین قابلیت ثبت تصاویر با رزولوشن زیر ۴ متر و عرض نواری ۲۰٫۸ کیلومتری را دارد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.