• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

قابلیت پرتاب Mini Torpedo توسط هواپیماهای نیروی دریایی ایالات متحده

  • کد خبر : 19251
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
قابلیت پرتاب Mini Torpedo توسط هواپیماهای نیروی دریایی ایالات متحده

سلاح بسیار سبک وزن Torpedo که اخیراً توسط شرکت Northrop Grumman رونمایی شده، می‌تواند از هواپیماهای مختلف نیروی دریایی ایالات متحده (USN) پرتاب شود. این شرکت اخیراً نمونه اولیه Torpedo بسیار کوچک خود را برای USN تولید و آزمایش کرده است. این سلاح را می‌توان از هوا توسط هواپیمای P-8A Poseidon بوئینگ، هلیکوپتر MH–60 Sea […]

سلاح بسیار سبک وزن Torpedo که اخیراً توسط شرکت Northrop Grumman رونمایی شده، می‌تواند از هواپیماهای مختلف نیروی دریایی ایالات متحده (USN) پرتاب شود.

این شرکت اخیراً نمونه اولیه Torpedo بسیار کوچک خود را برای USN تولید و آزمایش کرده است. این سلاح را می‌توان از هوا توسط هواپیمای P-8A Poseidon بوئینگ، هلیکوپتر MH60 Sea Hawk ساخته شرکت Sikorsky و پهپاد هلیکوپتری MQ-8C Fire Scout شرکت نورثروپ گرومن پرتاب نمود. با این حال، اسلحه نمونه اولیه هنوز برای این پلت فرم ها واجد شرایط نیست.

طراحی Torpedo توسط آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شده است و در سال ۲۰۱۶ به تولیدکنندگان دفاعی ارائه شد. Northrop Grumman از صندوق‌های تحقیقاتی و توسعه داخلی برای تولید نوع کم هزینه آن کمک گرفته است. نمونه اولیه آن، در راستای برنامه سلاح جنگی سریع و فشرده USN، برای تولید Torpedo سبک‌تر است.

Northrop Grumman می‌گوید که این سلاح با وزن حدود ۱۰۴ کیلوگرم، به مراتب بسیار سبک‌تر از MK 54 Lightweight Torpedo با وزن ۲۷۶ کیلوگرم است که توسط هواپیماهای گشت دریایی P-8A USN و هلیکوپتر شکار زیردریایی MH-60 حمل می‌شود.

Northrop Grumman می‌گوید: Torpedo با هواپیما حمل شده و رهاسازی آن با یک چتر انجام می‌شود.

این شرکت با اشاره به آزمایش USN از پرتاب یک وسیله زیرآبی بدون سرنشین با اندازه مشابه torpedo از هلیکوپتر Bell در تمرین پیشرفته نیروی دریایی در سال ۲۰۱۸، از قابلیت torpedo بر روی MQ-8C یاد می‌کند.

MQ-8C که ظرفیت حمل بار بیش از ۳۱۸ کیلوگرم را دارد، در صورت حمل سلاح‌های کم وزن قادر خواهد بود تا تعداد torpedo بیشتری را حمل کند. این هلیکوپتر بدون سرنشین هنوز برای حمل سلاح ها، تجهیز نشده است، اما USN به سمت افزایش قابلیت‌های جنگی (مرگبار) آن پیش می‌رود.

در ماه دسامبر، USN مذاکراتی را با Bell آغاز کرد تا در کابین عقبی پهپاد MQ8C را برای جای دادن انبارهای سلاح بالقوه، شامل مهمات دارای هدایت دقیق، بازطراحی کند. Fire Scout یک نسخه بدون سرنشین غیرنظامی Bell 407 است. بدنه توسط Bell ساخته شده، در حالی که سامانه‌های هدایت و کنترل از راه دور آن و سنسورهای اطلاعاتی، نظارت و شناسایی توسط پیمانکار اصلی یعنی Northrop Grumman یکپارچه شده است.

MQ-8C با داشتن توانایی حمل مهمات با هدایت دقیق مانند موشک‌های Hellfire و همچنین torpedo، می‌تواند بسیاری از مأموریت‌های انهدام کشتی و شکار زیردریایی که قبلاً توسط بالگرد MH-60 انجام می‌شد را به عهده بگیرد. این امر می‌تواند سودمند باشد زیرا وجود مخزن سوخت بزرگ در این هلیکوپتر بدون سرنشین کنترل از راه دور، مداومت پروازی بیش تری را نسبت به بالگرد سرنشین‌دار MH-60 نتیجه می دهد. طبق گزارش USN، پهپاد MQ-8C دارای ۱۲ ساعت مداومت پروازی با قابلیت حمل بار با وزن ۱۳۶ کیلوگرم است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.