• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
12

قابلیت جدید برخاست و فرود خودکار پهپاد MQ-9A Reaper

  • کد خبر : 19819
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
قابلیت جدید برخاست و فرود خودکار پهپاد MQ-9A Reaper

شرکت General Atomics Aeronautical Systems سه قابلیت جدید از برخاست و فرود پهپاد MQ-9A Reaper خود را اثبات کرده است. این شرکت می‌گوید، به عنوان بخشی از یک قرارداد نوسازی با نیروی هوایی ایالات متحده، ارتقاء پهپاد شامل قابلیت تغییر مسیر و فرود در یک فرودگاه هوایی دیگر، پرواز در باد جانبی شدیدتر و فرود […]

شرکت General Atomics Aeronautical Systems سه قابلیت جدید از برخاست و فرود پهپاد MQ-9A Reaper خود را اثبات کرده است.

این شرکت می‌گوید، به عنوان بخشی از یک قرارداد نوسازی با نیروی هوایی ایالات متحده، ارتقاء پهپاد شامل قابلیت تغییر مسیر و فرود در یک فرودگاه هوایی دیگر، پرواز در باد جانبی شدیدتر و فرود آمدن با حداکثر وزن بیشتر است.

این شرکت می‌گوید، اثبات بررسی و تست باند فرود در کارخانه عملیات پروازی Gray Butte جنرال اتمیک در نزدیکی Palmdale، کالیفرنیا انجام شد. فرودهایی با وزن زیاد نیز در ماه مارس و آوریل در باند Southern California Logistics در Victorville انجام شد.

MQ-9 مربوط به گارد ملی هوایی آریزونا در مرکز آموزش آمادگی رزمی Alpena در میشیگان فرود می‌آید.

David Alexander، رئیس بخش هوانوردی General Atomics می‌گوید: “این دستاورد، MQ-9A را قادر می‌سازد که بتواند به تنهایی در باندهای فرود دیگر یا جایگزین، در شرایط آب و هوایی نامساعد، تغییر در الزامات مأموریت یا باند آسیب‌دیده فرود آید. این به روزرسانی‌ها اثربخشی مأموریت را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.”

با وجود قابلیت MQ-9A برای فرود در باندهای فرود دیگر، نیازی به حضور ایستگاه کنترل زمینی در محل نخواهد بود، بلکه به جای آن از کنترل‌های ارتباطی ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

General Atomics می گوید: “به کمک ارتقاء قابلیت فرود پهپاد برای مسیر تغییر یافته، خلبان از راه دور می‌تواند مختصات منطقه جدید فرود را وارد کرده و بطور خودکار در مکان انتخاب شده فرود آید یا خلبان می‌تواند با استفاده از سنسور الکترونوری/مادون قرمز چندطیفی، از روی باند فرود تغییریافته عبور کرده و آن را بررسی کند و مختصات فرود خودکار را به دست آورد.” این شرکت اضافه کرد: “هنگامی که پروفیل مأموریت بارگذاری شد، خدمه MQ9A سیستم نشست و برخاست اتوماتیک را فعال می کنند که هواپیما را قادر می‌سازد تا به طور اتوماتیک در یک الگوی فرود، مانور را انجام دهد و فرود اتوماتیک داشته باشد.”

General Atomics خاطرنشان می‌کند که این پیشرفت‌ها می‎تواند تعداد خدمه مورد نیاز برای عملیات با MQ-9A را کاهش دهد. بدون نیاز به ایستگاه کنترل زمینی در باند فرود، پهپاد می تواند مسافت‌های طولانی را تا منطقه عملیات پرواز کند، که در آن می‌تواند توسط پرسنل غیرتخصصی محلی، مسلح و سوخت رسانی شود.

این شرکت از افشای جزئیات بیشتر پهپاد مانند حدود حداکثر باد جانبی و حداکثر وزن فرود افزایش یافته خودداری می‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.