• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

قابلیت تشخیص عفونت در میان جمعیت توسط پهپاد Pandemic

  • کد خبر : 18216
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
قابلیت تشخیص عفونت در میان جمعیت توسط پهپاد Pandemic

دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) و شرکت Draganfly، متخصص در زمینه فناوری پهپادها و مستقر در کانادا، با همکاری یکدیگر توانسته‌اند پلتفرم پهپاد pandemic را توسعه دهند که مجهز به سنسورهای ویژه و دید رایانه‌ای برای یافتن افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی تنفسی است. یکی از عمده‌ترین مشکلات کنترل یک بیماری مسری مانند ویروس COVID-19، یافتن […]

دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) و شرکت Draganfly، متخصص در زمینه فناوری پهپادها و مستقر در کانادا، با همکاری یکدیگر توانسته‌اند پلتفرم پهپاد pandemic را توسعه دهند که مجهز به سنسورهای ویژه و دید رایانه‌ای برای یافتن افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی تنفسی است.

یکی از عمده‌ترین مشکلات کنترل یک بیماری مسری مانند ویروس COVID-19، یافتن افراد مبتلا و جلوگیری از شیوع گسترده آن است. یکی از راه های انجام این کار، جستجوی افرادی است که دارای علائم بیماری هستند. اما درخواست از مردم یک شهر برای گرفتن درجه حرارت آن ها، کاری دشوار است، بنابراین یک تیم UniSA به رهبری پروفسور Javaan Chahl، رئیس دفاع سیستم‌های حسگر، در حال تهیه الگوریتم‌های سنجش از راه دور و رایانه‌ای می‌باشد.

به گفته این تیم، پهپاد جدید قادر به نظارت بر درجه حرارت، ضربان قلب و ضربان تنفسی شخص است. همچنین می‌تواند عطسه و سرفه را تشخیص دهد. این پهپاد در میان شلوغی جمعیت، از جمله در دفاتر، فرودگاه‌ها، کشتی‌های کروز و خانه‌های مراقبت از سالمندان قادر به انجام فعالیت است.

این فناوری ابتدا در سال ۲۰۱۷ توسط Chahl ،Ali Al-Naji و Asanka Perera ایجاد شد که قادر به اندازه‌گیری ضربان قلب و تنفس، تجزیه و تحلیل حرکات انسانی برای تشخیص سرفه و عطسه از فاصله ۱۰ متری توسط فیلم و فاصله ۵۰ متری توسط دوربین های ثابت بود. Chahl می‌گوید این میزان تشخیص خیلی دقیق نیست، اما این یک ابزار عملی برای دیدن بیمار در بین جمعیت است.

در واقع هدف این تیم، یکپارچه سازی مشتریان تجاری، پزشکی و دولتی است.

این فناوری علاوه بر غربالگری برای عفونت‌های ویروسی، کاربردهایی در زمینه نظارت بر کودکان در مراکز پرورش آن ها، یا در ارتباط با مناطق جنگی و بلایای طبیعی را نیز دارد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.