• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

عدم توانایی جنگنده‌های F-22 و F-35 و F-16 در رسیدن به اهداف تعیین شده

  • کد خبر : 19088
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
عدم توانایی جنگنده‌های F-22 و F-35 و F-16 در رسیدن به اهداف تعیین شده

نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)، در رسیدن به هدفگذاری تعیین شده برای قابلیت انجام مأموریت در جنگنده‌های Lockheed Martin F-22، F-35 و F-16 ناموفق بوده است. در سپتامبر ۲۰۱۸، James Mattis وزیر دفاع سابق ایالات متحده، به نیروی هوایی (USAF) و نیروی دریایی ایالات متحده (USN) دستور داد تا میزان قابلیت انجام مأموریت را برای […]

نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)، در رسیدن به هدفگذاری تعیین شده برای قابلیت انجام مأموریت در جنگنده‌های Lockheed Martin F-22، F-35 و F-16 ناموفق بوده است.

در سپتامبر ۲۰۱۸، James Mattis وزیر دفاع سابق ایالات متحده، به نیروی هوایی (USAF) و نیروی دریایی ایالات متحده (USN) دستور داد تا میزان قابلیت انجام مأموریت را برای این هواپیماها و بوئینگ F/A-18 تا پایان سپتامبر ۲۰۱۹ به بیش از ۸۰% افزایش دهند. میزان توانایی مأموریت، درصدی از هواپیماهایی است که قادر به انجام حداقل یک مأموریت در طول یک دوره زمانی هستند.

ژنرال Charles Brown، نامزد رئیس ستاد USAF می‌گوید این نیرو، به هدف خود در میزان آمادگی دست نیافته است.

وی در اظهارات کتبی ارسال شده به کمیته خدمات نیروی مسلح ایالات متحده  در تاریخ ۷ ماه می گفت: “دفتر وزیر دفاع اعلام کرده که قابلیت انجام ماموریت تا سطح ۸۰% که در سال مالی ۲۰۱۹ مشخص شده برای سال مالی ۲۰۲۰ الزام‌آور نیست. در نتیجه، تعیین این میزان جهت ارزیابی آمادگی همانند گذشته بر عهده نیروی هوایی خواهد بود.”

وزارت دفاع پس از پیش‌بینی‌های اولیه و خوش بینانه در مورد F-35 که به ۸۰% قابلیت مأموریت خواهد رسید، به تدریج پیش بینی خود را رد کرد. در جولای سال ۲۰۱۹ اعلام شد F-35 و F-22 در تحقق این هدف ناکام خواهند ماند. با این وجود، قرار بود هواپیماهای F-16 تا سپتامبر ۲۰۱۹ به ۸۰% توانایی مأموریتی برسند. در پایان، هیچ یک از جنگنده‌های USAF به این هدف دست نیافت.

Brown در اظهارات خود می گوید: “قابلیت مأموریت F-16 در جولای ۲۰۱۹ به ۷۵% رسید، همچنین F-22 در آوریل ۲۰۱۹ به ۶۸% و F-35 در سپتامبر ۲۰۱۹، به بالای ۷۴% آمادگی رسید. USN در سپتامبر ۲۰۱۹ گزارش داد ناوگان F/A-18 از میزان قابلیت مأموریتی خود که ۸۰% هدفگذاری شده، فراتر رفته است.

او می‌گوید:”حفظ هواپیماهای قدیمی کار بسیار دشوار و پرهزینه ای است، این در حالیست که سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی جدید نیز چالش‌های خاص خود را دارند.” وی گفت: “ما در حال اجرای یک چارچوب پشتیبانی (نگهداری) استراتژیک هستیم که هم آمادگی مادی را بهبود می‌بخشد و هم شرایط را برای کاهش هزینه‌های بلند مدت با توسعه منابع مختلف تأمین، تنظیم می‌کند، همچنین قابلیت‌های شبکه تعمیر را افزایش داده و بر روی تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط سرمایه‌گذاری می‌کند، به علاوه بهترین شیوه‌های تجاری را ایجاد خواهد کرد.

جزئیات چارچوب پشتیبانی استراتژیک جدید فاش نشده است.

نگهداری  F-35و F-22 به دلیل داشتن طرح‌های پیچیده و پوشش های رادار گریز بدنه، که باید بصورت دوره‌ای به صورت دستی حفظ شوند، به طور واضحی بسیار دشوار است. براساس آخرین گزارش وزارت دفاع از دفتر تست و ارزیابی عملیاتی که ۳۰ ژانویه به کنگره ایالت متحده عرضه شد، F-35 همچنان با مشکلات طراحی و تولید مواجه بوده که تعداد نقص های آن را به ۸۷۳ عدد رسانده است.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.