• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

شرکت Rwanda برای تحویل دارو به بیماران مبتلا به سرطان از پهپادها استفاده می‌کند

  • کد خبر : 18836
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
شرکت Rwanda برای تحویل دارو به بیماران مبتلا به سرطان از پهپادها استفاده می‌کند

اقدامات قرنطینه که برای مهار گسترش ویروس کرونا انجام شده، باعث مختل شدن بسیاری از فعالیت‌ها از جمله دسترسی به برخی خدمات پزشکی مانند درمان سرطان شده است. به گفته پزشکان، بیماران مبتلا به سرطان که موفق به دریافت مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی به خدمات پزشکی نمی‌شوند، به جای مرگ ناشی از ویروس کرونا، در […]

اقدامات قرنطینه که برای مهار گسترش ویروس کرونا انجام شده، باعث مختل شدن بسیاری از فعالیت‌ها از جمله دسترسی به برخی خدمات پزشکی مانند درمان سرطان شده است.

به گفته پزشکان، بیماران مبتلا به سرطان که موفق به دریافت مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی به خدمات پزشکی نمی‌شوند، به جای مرگ ناشی از ویروس کرونا، در اثر بیماری سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

برای برطرف کردن این مشکل، شرکای بهداشت (PIH)، سازمانی که بیماران مبتلا به سرطان را از مرکزی در بیمارستان Butaro معالجه می‌کند، با Zipline همکاری کرده است تا خدمات مراقبت از بیماران را به محلی که در آن زندگی می‌کنند، نزدیک تر کند.

PIH در بیمارستان Butaro در منطقه Burera، با انواع مختلفی از بیماران سرطانی روبرو است. برخی از آن‌ها پس از تشخیص سرطان در بیمارستان بستری می‌شوند، برخی دیگر بیماران سرپایی هستند که ماهانه یک یا دو بار برای مشاوره به این بیمارستان مراجعه می‌کنند تا عملکرد اعضای بدن آنها بررسی شود. گروه سوم بیماران، آن‌هایی هستند که درمان تزریق درون وریدی دریافت می‌کنند نوعی شیمی‌درمانی که برای درمان و کشتن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود و تزریق معمولاً از طریق یک رگ بزرگ در بازو، دست یا سینه انجام می شود. همان گروه بیمارانی که تحت درمان شیمی درمانی قرار می‌گیرند، می‌توانند بدون نیاز به خارج شدن از خانه، معالجه خود را دریافت کنند.

با قرطینه کردن بخاطر ویروس کرونا، آن دسته از بیماران سرپایی نیز نتوانستند برای درمان خود به بیمارستان‌ها بیایند. برای حل این مشکل، PIH متوجه شد که Zipline (یک شرکت لجستیک آمریکایی) می‌تواند پاسخ مناسبی برای چالش پیچیده‌ای باشد که توسط ویروس جدید ایجاد شده است.

 

Zipline در حال حاضر با استفاده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین، از پایگاه‌های خود در نواحی Muhanga و Kayonza، خون را به بیمارستان‌های مختلف کشور تحویل می‌دهد.

Israel Bimpe که مسئولیت مشارکت جهانی بهداشت Zipline را بر عهده دارد، گفت که آن‌ها برای ارسال داروهای مهم و حیاتی به بیماران از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده می‌کنند و آن را به عنوان راه‌حل مؤثر می‌دانند.

در این مشارکت، Zipline داروهای سرطانی را به بیمارستان‌های نزدیک بیماران سرطانی تحویل می‌دهد. پزشکان PIH نیز برای مراقبت از بیماران با پزشکان منطقه همکاری خواهند کرد.

تاکنون پهپادهای Zipline در دو هفته گذشته، داروهای سرطان را به ۱۸ بیمار سرطانی در ۱۱ منطقه تحویل داده‌اند.

این امر به بیماران این امکان را داده است که در طول بحران ویروس کرونا، مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

Zipline همچنین می‌تواند نمونه‌های تست Covid-19 را از بیمارستان‌های شهرهای مختلف کشور به پایتخت (برای نمونه در غنا) تحویل ‌دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.