• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

شرکت Equator Aircraft هواپیماهای دریایی تمام الکتریک را توسعه می‌دهد

  • کد خبر : 18803
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
شرکت Equator Aircraft هواپیماهای دریایی تمام الکتریک را توسعه می‌دهد

شرکت استارت آپی نروژی Equator Aircraft در حال توسعه یک خانواده کوچک از هواپیمای زمینی-دریایی (amphibian) تمام الکتریک است و آن را به عنوان یک جایگزین پایدار برای انواع پر سر و صدا و پر هزینه توصیف می‌کند. این شرکت که در فرودگاه Jarlsberg در ۱۰۰ کیلومتری جنوب Oslo واقع شده، تست پرواز طرح مفهومی […]

شرکت استارت آپی نروژی Equator Aircraft در حال توسعه یک خانواده کوچک از هواپیمای زمینی-دریایی (amphibian) تمام الکتریک است و آن را به عنوان یک جایگزین پایدار برای انواع پر سر و صدا و پر هزینه توصیف می‌کند.

این شرکت که در فرودگاه Jarlsberg در ۱۰۰ کیلومتری جنوب Oslo واقع شده، تست پرواز طرح مفهومی هواپیمای amphibian دونفره و تمام کامپوزیت را در سال ۲۰۱۸ شروع کرد.

بازخورد این آزمایش‌ها در اولین نمونه تولید شده لحاظ می‌شود یک نسخه گسترده از هواپیمای مفهومی به نام X4 که برای چهار نفر طراحی شده‌است. کار طراحی مقدماتی نیز برای یک مدل ۸ نفره در دست اقدام بوده و Equator امیدوار است آن را تا پایان این دهه به بازار عرضه کند.

این هواپیمای مفهومی دارای یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۰۰ کیلو وات، نصب شده بر روی دم است که توسط شرکت آلمانی Engiro تولید می‌شود و به ترتیب از باتری‌های ۱۲ کیلووات در ساعت و ۶ کیلووات در ساعت واقع در کابین و دماغه هواپیما بهره می‌برد. این هواپیما توانسته به سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت و حداکثر مداومت پروازی ۳۵ دقیقه برسد.

X4 دارای یک باتری لیتیوم یون ۷۵ کیلووات در ساعت است که توان یک واحد پیشرانه ۱۲۰ کیلوواتی را تأمین می کند تا برد حداکثر ۵۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

Equator برای وارد کردن X4 به بازار به دنبال بودجه حدود ۵ میلیون یورو است.

مدیر اجرایی، Tomas Brodreskift گفت: “این سرمایه‌گذاری، مبلغ کافی را برای شروع برنامه‌های فروش و بازاریابی و سرعت بخشیدن به تولید فراهم می‌کند. برنامه ما این است که تست پرواز X4 را طی ۱۸ ماه انجام دهیم.”

به منظور تسریع در ورود X4 به حوزه خدمت رسانی، Equator به دنبال صدور گواهینامه از اداره هوانوردی غیرنظامی نروژ است. Brodreskift می‌گوید: “برای این کار، حدود ۴۰ ساعت تست پرواز لازم است تا این اجازه به ما داده شود که هواپیماها را به مشتریان محلی که فقط می‌خواهند تفریحی پرواز کنند، تحویل دهیم.”

بازخورد این مالکان، به صدور گواهینامه CS-23 اروپا برای X4 کمک خواهد کرد که تصویب نهایی آن برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

اعتبارسنجی اروپا برای X4 چه از نظر جغرافیایی و چه از لحاظ عملیاتی، بازار بسیار وسیعی را به وجود خواهد آورد که در آن، این هواپیما یک پلت فرم ایده‌آل برای مسیرهای کوتاه بین جزایر و شهرها و همچنین تماشای جاهای دیدنی است. X4 در این بخش در مقابل مدل‌های دیرینه مانند Cessna 172 مجهز به شناور و مدل ۱۸۲ تک پیستونی رقابت خواهد کرد.

Equator امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ طراحی amphibian هشت نفره را انجام داده و بتواند در بازار حمل و نقل مسافربری تجاری آن را معرفی کند.

Brodreskift می‌گوید: “هم اکنون این بازار توسط هواپیماهای مجهز به شناور و تک موتوره مانند Cessna 206/208 Caravan و Daher Kodiak 100 و De Havilland Canada DHC-2 Beaver تحت سلطه قرار دارد که پر سر و صدا، گران و دارای هزینه تعمیر نگهداری بالا هستند.”

وی می‌افزاید:”این هواپیمای تمام الکتریک، بسیار کم صدا بوده، آلودگی نداشته و هزینه‌های عملیات و تعمیر و نگهداری آن بسیار پایین خواهد بود. بسیاری از شهرهای اصلی دنیا در مجاورت آب قرار دارند که مسیرهای بین شهرها را با استفاده از این هواپیمای آبی جذاب می کند. فرصت‌های تجاری برای این هواپیما می‌تواند قابل‌توجه باشد.”

Equator برای ایجاد یک پلت فرم ایده‌آل در این بخش با اپراتور دانمارکی Nordic Seaplanes همکاری می‌کند. Brodreskift می‌گوید که Nordic در حال حاضر یک DHC6300 Twin Otter را برای خدمات چارتری برنامه‌ریزی‌شده و دیدن مناظر اداره می‌کند، اما مشتاق است که یک ناوگان هواپیماهای تمام الکتریک را ارائه دهد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.