• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

شرکت Airbus Helicopters سرعت توسعه هلیکوپتر Racer را حفظ می‌کند

  • کد خبر : 18446
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
شرکت Airbus Helicopters سرعت توسعه هلیکوپتر Racer را حفظ می‌کند

شرکت Airbus Helicopters، با وجود عقب ماندن آیتم های توسعه ای از برنامه زمان بندی شده آن، تأکید می کند که نمونه اولیه (technology demonstrator) سرعت بالای هلیکوپتر Racer را همچنان توسعه داده تا به مهلت اولین پرواز اصلاحی در اواخر سال ۲۰۲۱ برسد. طبق برنامه قبلی شرکت، Racer قرار بود اولین سورتی پرواز خود […]

شرکت Airbus Helicopters، با وجود عقب ماندن آیتم های توسعه ای از برنامه زمان بندی شده آن، تأکید می کند که نمونه اولیه (technology demonstrator) سرعت بالای هلیکوپتر Racer را همچنان توسعه داده تا به مهلت اولین پرواز اصلاحی در اواخر سال ۲۰۲۱ برسد.

طبق برنامه قبلی شرکت، Racer قرار بود اولین سورتی پرواز خود را در سال ۲۰۲۰ انجام دهد.

Racer بخشی از برنامه Clean Sky 2 اتحادیه اروپا بوده که طراحی آن، یک هلیکوپتر ترکیبی است که دو ملخ (pusher) بر روی بال های V-شکل آن قرار دارد.

Brice Makinadjian، مهندس ارشد پروژه‌های هلیکوپترهای ایرباس می‌گوید که توسعه گیربکس اصلی یکی از دو موردی است که دیر انجام شد. با این حال، وی تأکید می‌کند که این موضوع نباید خللی در برنامه کلی ایجاد کند؛ چراکه نقطه عطف بررسی طراحی انتقادی (CDR) آن را در سال گذشته پشت سر گذاشته است. “اولین مورد گیربکس اصلی است که ما از نظر بلوغ طراحی کمی در آن تأخیر داریم، زیرا هنوز در سطح CDR نیستیم.”

وی می‌افزاید: “این تأخیر به این دلیل است که ما رابط‌ های خارجی گیربکس اصلی را تأمین کرده ایم تا بتوانیم توسعه کل هواپیما را پیش ببریم. پس از آن، گیربکس در مرحله مونتاژ استفاده خواهد شد.”

“مورد دیگر، خط درایو جانبی است که گیربکس اصلی را به گیربکس جانبی متصل می‌کند تا ملخ را در انتهای هر بال به حرکت درآورد.”

“تست تعادل اجزا در سال ۲۰۱۹ انجام شد، در حالی که تست های خستگی و مداومت پروازی، برای بررسی این که آیا ما می‌توانیم برای کمپین آزمایشی بر این طرح تکیه کنیم، در سال جاری انجام خواهد شد.”

با این وجود، سایر بخش‌های اصلی سازه ای، در حال حاضر، توسط شرکای هلیکوپترهای ایرباس در سراسر قاره در حال تولید است.

بدنه این هلیکوپتر توسط دو شرکت INCAS و Romaero در رومانی در حال ساخت می‌باشد، در حالی که شرکت های Aernnova و Airbus Helicopters در اسپانیا در حال ساخت و مونتاژ بوم دم هستند تا تست های استاتیکی را آغاز کنند.

Makinadjian می‌گوید: “بدنه در اواسط سال ۲۰۲۰ به کارخانه ما تحویل داده می شود و ما بعد از آن به طور رسمی، مونتاژ Racer را به ترتیب آغاز خواهیم کرد.”

وی پیش‌بینی می‌کند از اواسط سال ۲۰۲۰ برای کسب مجوز پرواز هلیکوپتر، حدود ۱۲ ماه زمان لازم است که بدین ترتیب اولین سورتی پرواز در فصل چهارم سال ۲۰۲۱ به وقوع خواهد پیوست.

علاوه بر این، شرکت هلیکوپترهای ایرباس برای تحریک بازار، موریتی را برای Racer در نظر می‌گیرند و اگر پاسخ بازار مثبت باشد، می‌تواند تولیدکننده را ترغیب کند تا یک توسعه تجاری کامل را بر اساس فناوری Racer آغاز کند.

شرکت هلیکوپترهای ایرباس امیدوار است که Racer کلاس ۷ تا ۸ تونی بتواند به سرعت کروز ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت برسد.

پیشرانش این پرنده توسط دو موتور Aneto1X ساخته شرکت Safran تأمین خواهد شد که یکی از آن‌ها را می توان در پرواز رو به جلو خاموش کرد و به سرعت مجدداً راه اندازی کرد- تا مصرف سوخت کاهش یابد. این کار به بالگرد اجازه خواهد داد که انتشار گازهای دی اکسید کربن و NOx را ۲۰% کاهش می دهد.
شرکت هلیکوپترهای ایرباس قبلاً اشاره کرده بود که Racer نیازمند حدود ۲۰۰ ساعت تست پرواز است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.