• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

تیم هوانوردی teTra برنده جایزه Disruptor شرکت پرت اند ویتنی شد

  • کد خبر : 17947
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
تیم هوانوردی teTra برنده جایزه Disruptor شرکت پرت اند ویتنی شد

شرکت هوانوردی teTra (تیمی از توکیو، ژاپن) موفق به دریافت  جایزه ۱۰۰ هزار دلاری Pratt & Whitney Disruptor در مسابقات نهایی GoFly Prize- اولین مسابقه جهانی برای ساخت هواپیمای شخصی- شد. این تیم به سرپرستی Tasuku Nakai، دانشجوی دکترا در دانشگاه توکیو، برای هواپیمای شخصی teTra 3 موفق به دریافت این جایزه شد. این مسابقه، […]

شرکت هوانوردی teTra (تیمی از توکیو، ژاپن) موفق به دریافت  جایزه ۱۰۰ هزار دلاری Pratt & Whitney Disruptor در مسابقات نهایی GoFly Prize- اولین مسابقه جهانی برای ساخت هواپیمای شخصی- شد. این تیم به سرپرستی Tasuku Nakai، دانشجوی دکترا در دانشگاه توکیو، برای هواپیمای شخصی teTra 3 موفق به دریافت این جایزه شد.

این مسابقه، شرکت ها و اشخاص را به ساخت هواپیمای شخصی تشویق می‌کند و می تواند به عنوان اولین قدم برای تبدیل آینده حمل و نقل به اتومبیل‌های پرنده، موتورسیکلت‌های هوایی، هاوربرد، جت پک‌ها و پهپادهای سرنشین دار محسوب شود. حدود ۸۵۴ تیم متشکل از ۳۸۰۰ مبتکر از ۱۰۳ کشور جهان، در چالش GoFly شرکت کردند و طی دو سال گذشته اقدام به ساخت و آزمایش هواپیماهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین خود کردند.

شرکت پرت اند ویتنی به عنوان اسپانسر، تیم teTra را به عنوان یک نوآور معرفی کرد که در توسعه وسیله پرنده شخصی خود فراتر عمل کردند.

Gwen Lighter، مؤسس و مدیرعامل GoFly گفت: “پس از انتظارات زیاد، ما هیجان زده ایم که اعلام کنیم teTra Aviation برنده جایزه Disruptor پرت اند ویتنی است. این تیم طراحی فنی و مهارت خلاقانه ای را به نمایش گذاشت. teTra یک وسیله پرنده شخصی منحصر به فردی ساخته و ما مشتاقانه منتظر حمایت از آن ها هستیم زیرا آن‌ها گام های بعدی را در جهت تحول در حمل و نقل انسانی برمی‌دارند.”

جف هانت، معاون ارشد مهندسی، گفت: “نوآوری همیشه در هسته DNA ما در پرت اند ویتنی بوده است و ما از تلاش های GoFly برای تحول در صنعت استقبال می‌کنیم. ما مفتخریم که از چنین رقابت‌های استثنایی حمایت کنیم و طراحی جایزه Disruptor به منظور شناسایی تیمی صورت گرفته که وضعیت کنونی را به چالش کشیده، تفکر منحصر به فردی را درمورد یک موضوع پیچیده ارائه داده و ایمنی، قابلیت اطمینان، دوام و یکپارچگی سیستم را درنظر گرفته است”.

جایزه GoFly توسط اسپانسرهای بوئینگ و پرت اند ویتنی و همچنین بیش از ۲۰ سازمان هواپیمایی و نوآوری ملی و بین‌المللی پشتیبانی می‌شود. همچنین تمام تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقه از راهنمایی و تخصص مربیان و استادان بهره‌مند می‌شوند.

پرت اند ویتنی به عنوان یک اسپانسر، مربیان و استادان خود را برای کمک به تیم‌ها در سراسر جهان در اختیار آن‌ها قرار داد تا به توسعه پرواز در آینده کمک کنند. کنجکاوی به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی در توسعه نسل بعدی موتورها است، بنابراین کار با مخترعین از اقشار مختلف جامعه بر روی یک پروژه که پتانسیل ایجاد تأثیر بسزایی بر پیشرفت سفر شخصی داشته باشد، بسیار مناسب بود.

این مسابقه که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، رقابتی است که در آن تیم‌ها از پیشرفت‌های اخیر در زمینه پیشرانش، انرژی، مواد سبک وزن، سیستم‌های کنترل و پایداری، استفاده کرده تا بدین ترتیب رؤیای پرواز شخصی را به واقعیت تبدیل کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.