• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
7

شرکت میتسوبیشی، بودجه SpaceJet را به نصف کاهش داده است

  • کد خبر : 19046
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۵۰
شرکت میتسوبیشی، بودجه SpaceJet را به نصف کاهش داده است

شرکت مادر هواپیمایی میتسوبیشی، توسعه برنامه یک نوع جت منطقه ای ۷۶ نفره را یک سال پس از رونمایی آن مورد بررسی قرار خواهد داد، زیرا خسارت‌های مربوط به کل سال مالی گسترده تر شده است. صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) همچنین بودجه اختصاص یافته برای پروژه هواپیمای منطقه‌ای SpaceJet را در ۳۱ مارس ۲۰۲۱ به […]

شرکت مادر هواپیمایی میتسوبیشی، توسعه برنامه یک نوع جت منطقه ای ۷۶ نفره را یک سال پس از رونمایی آن مورد بررسی قرار خواهد داد، زیرا خسارت‌های مربوط به کل سال مالی گسترده تر شده است.

صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) همچنین بودجه اختصاص یافته برای پروژه هواپیمای منطقه‌ای SpaceJet را در ۳۱ مارس ۲۰۲۱ به ۶۰ میلیارد ین (۵۵۸ میلیون دلار) کاهش خواهد داد.

MHI در ارائه نتایج کامل سال مالی خود اظهار داشت که سطح مناسبی از بودجه را برای پروژه SpaceJet در سال مالی جدید در نظر خواهند گرفت.

بودجه نهایی ۶۰ میلیارد ینی، خسارات ناشی از تملک برنامه CRJ Bombardier را که بین ۵۰ و ۷۰ میلیارد ین است، در نظر می‌گیرد. این توافق‌نامه که در ژوئن سال گذشته اعلام شد، تا اول ژوئن امسال بسته می‌شود.

MHIl در مورد پیشرفت توسعه M100  می‌گوید: “در حالی که ما وضعیت هوانوردی جهانی را ارزیابی می‌کنیم، تصمیم گرفته شده که روند مطالعات امکان سنجی SpaceJet M100 را مورد بازبینی قرار دهیم.”

این شرکت ژاپنی می‌افزاید: “این شرکت همچنان به توسعه نسخه پایه M90 متعهد است.”

SpaceJet M100 در نمایشگاه هوایی پاریس در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و بازار منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا را مورد هدف قرار داده است. این هواپیما به گونه ای طراحی شده که بتواند محدودیت‌های وزن برخاست برای هواپیمای ۷۶ نفره را مطابق با قراردادهای آزمایشی خطوط هوایی اصلی ایالات‌متحده برآورده کند.

در حال حاضر، اولین تحویل M90 به مشتری All Nippon Airways تا آوریل ۲۰۲۱ یا بعد از آن انجام خواهد شد.

MHI می‌گوید ویروس کرونا که از ماه مارس این شرکت را تحت تأثیر منفی قرار داده، آن را مجبور کرد پروازهای آزمایشی را برای صدور گواهینامه type در کارخانه Moses Lake در ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد. پرواز M90 Flight Test Vehicle 10 به ایالت متحده نیز به دلیل شیوع بیماری به تأخیر افتاده است.

ضررهای مربوط به SpaceJet برای سال منتهی به ۳۱ مارس افزایش یافته و به ۲۶۳٫۳ میلیارد ین رسید، چیزی بیش از سه برابر ضرر ۸۵٫۱ میلیارد ینی که در سال گذشته متحمل آن شد.

واحد هواپیمایی، دفاعی و فضایی MHI که پروژه SpaceJet در آن در حال انجام است، شاهد افزایش ضررهای عملیاتی خود به میزان ۲۰۹ میلیارد ین بوده است. این خسارت در سال گذشته ۳۷٫۴ میلیارد ین گزارش شده است.

درآمد این واحد، به پشتوانه افزایش درآمد حاصل از هواپیماهای دفاعی و سیستم های موشکی، حدود ۴% افزایش یافت و به ۷۰۵ میلیارد ین رسید.

ارزش کل این واحد ۱۷٫۸% افزایش یافته و به ۷۱۹ ین رسیده و علت آن، وجود سیستم های فضایی، هواپیماهای دفاعی و سهام سیستم های موشکی آن است.

در نتیجه خسارت‌های ناشی از برنامه SpaceJet، شرکت MHI برای نتایج کامل سال مالی خود، افت شدیدی داشته و ضرر عملیاتی ۲۹٫۵ میلیارد ین را گزارش کرد. این در تضاد با سود ۱۸۶٫۷ میلیارد ینی سال مالی گذشته است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، در زمینه تغییر چشم‌انداز تجاری“، MHI تغییرات کوتاه مدت قابل‌توجهی را بر روی هواپیماهای تجاری خود و تجارت موتور اعمال کرده‌است.

این گزارش اشاره می‌کند، در حالی که بوئینگ – که MHI برای آن یک تأمین کننده درجه یک است – پس از بسته شدن کارخانه‌ها برای کاهش شیوع بیماری همه‌گیر، تولید هواپیما را از سر گرفته‌است، اما “عدم اطمینان، نرخ تولید را تحت تأثیر قرار داده است.” با توجه به اینکه MHI تأمین‌کننده اصلی برنامه هواپیماهای پهن پیکر شرکت Boeing است، انتظار می رود یک رکود طولانی مدت داشته باشد.

در بخش موتورهای هوایی، MHI می‌گوید: “کاهش سطح پرواز بر تجارت خدمات تأثیر گذاشته که یک جریان درآمد کلیدی است.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.