• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
8

آریان‌گروپ شروع به تولید نخستین سری از موشک‌های Ariane6 می‌کند

  • کد خبر : 14825
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
آریان‌گروپ شروع به تولید نخستین سری از موشک‌های Ariane6 می‌کند

شرکت سرمایه‌گذاری مشترک آریان‌گروپ تولید نخستین سری از ۱۴ پرتاب‌کننده Ariane6 را که برای جایگزینی موشک Ariane5 طراحی شده، آغاز کرد. شرکت آریان‌اسپیس طبق قراردادی که با آریان‌گروپ منعقد کرده موظف به ساخت اولین سری پرتابگرها در اروپا است. موشک Ariane6در تاسیسات آریان‌گروپ واقع در فرانسه و آلمان ساخته خواهد شد. در مجموع ۱۳ کشور […]

شرکت سرمایه‌گذاری مشترک آریان‌گروپ تولید نخستین سری از ۱۴ پرتاب‌کننده Ariane6 را که برای جایگزینی موشک Ariane5 طراحی شده، آغاز کرد.

شرکت آریان‌اسپیس طبق قراردادی که با آریان‌گروپ منعقد کرده موظف به ساخت اولین سری پرتابگرها در اروپا است. موشک Ariane6در تاسیسات آریان‌گروپ واقع در فرانسه و آلمان ساخته خواهد شد. در مجموع ۱۳ کشور در پروژه آریان‌۶ همکاری می‌کنند.

همچنین شرکای اروپایی این شرکت برخی از پرتابگرهای اولیه را در کارخانه‌های خود خواهند ساخت. پیش‌بینی می‌شود که ۱۴ پرتابگر بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شوند. Ariane6 بخشی از برنامه آژانس فضایی اروپا (ESA) است.

آریان‌گروپ به‌عنوان پیمانکار اصلی، مسئول توسعه و بهره‌برداری از پرتابگرهای Ariane5 و Ariane6 است. قرارداد توسعه‌ای برای پرتاب با ESA در آگوست سال ۲۰۱۵ به امضا رسید. Ariane6 دارای دو مدل متفاوت از جمله Ariane62 و Ariane64 است. آریان‌اسپیس اعلام کرد که اولین پرتاب نسخه Ariane62 برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این، آریان‌گروپ در حال طراحی مدلی است که در تست‌های صلاحیت زمینی برج پرتاب گویان فرانسه و همچنین اولین پرواز موشک Ariane62 شرکت کند.

آندره هابرت راسل، مدیر عامل شرکت آریان‌گروپ، گفت: «ما در مدت زمان خیلی کم، تلاش‌های لازم را برای ایجاد یک سازمان صنعتی جدید، کارآمد و رقابتی انجام دادیم. ما هم اکنون می‌توانیم سرعت گرفتن تولید Ariane6 را تضمین کنیم و برای عملیات پرتاب آن آماده باشیم. من از تیم‌های شرکت‌کننده در این پروژه از قبیل آریان‌گروپ، آریان‌اسپیس و شرکای اروپاییمان بسیار سپاسگزار هستم که (هر کدام در حوزه مسئولیت خود) دست به دست هم دادند تا توسعه، تولید و بازاریابی این پرتابگر را انجام دهند.

نسخه Ariane62 شامل دو پلتفرم سوخت جامد P120 و Ariane64 دارای چهار پلت فرم سوخت جامد P120C است.

لوسی فابرگوتس، مدیر اجرایی، عملیات و تدارکات آریان‌اسپیس گفت: «با توجه به نسخه‌های ۶۲ و ۶۴ و موتور احتراق مجدد Vinci ، Ariane6 قادر خواهد بود طیف وسیعی از مأموریت‌ها را برای برآوردن انتظارات مشتریان خود انجام دهد و در بازار تجاری پرتابگرها روند جدیدی را بوجود آورد.»

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.