• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

سیستم پیشرانش جدید هواپیماهای عمود پرواز توسط یک شرکت استارت آپی تست شد

  • کد خبر : 13170
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
سیستم پیشرانش جدید هواپیماهای عمود پرواز توسط یک شرکت استارت آپی تست شد

JETcopter، یک شرکت استارت آپی فعال در حوزه هواپیماهای عمود پرواز است. این شرکت در حال انجام آزمایش‌های اولیه بر روی یک هواپیمای عمود پرواز با سیستم پیشرانش جدید است. این سیستم پیشرانش جدید شامل دو توربین هوای سانتریفیوژی با قطر ۲۰۰ سانتی‌متر است، که چرخش آن در جهت مخالف و با RPM بالا می‌باشد […]

JETcopter، یک شرکت استارت آپی فعال در حوزه هواپیماهای عمود پرواز است. این شرکت در حال انجام آزمایش‌های اولیه بر روی یک هواپیمای عمود پرواز با سیستم پیشرانش جدید است. این سیستم پیشرانش جدید شامل دو توربین هوای سانتریفیوژی با قطر ۲۰۰ سانتی‌متر است، که چرخش آن در جهت مخالف و با RPM بالا می‌باشد تا نیروی تراستی مشابه ملخ­‌های هلیکوپتر تولید کند. جریان هوا نیز به واسطه کانال‌­ها از توربین‌ها به چهار نقطه انتهایی منتقل می‌شود.

سیستم پیشرانش جدید هواپیماهای عمود پرواز توسط یک شرکت استارت آپی تست شد

JETcopter اولین آزمایش خود را به منظور اندازه‌گیری پارامترهای جریان مانند سرعت، حجم و صوت در RPM های مختلف و همچنین آزمایش‌هایی بر روی جهت جریان هوا انجام داد. هواپیماهایی که از این نوع سیستم پیشرانش جدید استفاده می‌کنند در کلاس جدیدی از هواپیماهای عمود پرواز به نام Copterplanes قرار می‌گیرند. Copterplaneها، هواپیماهای عمود پرواز مؤثرتری (سرعت و ایمنی بالا) نسبت به نسل قبلی خود هستند و می‌توانند به عنوان تاکسی هوایی برای سفرهای درون شهری یا بین شهری مورد استفاده قرار گیرند.

این سیستم پیشرانش جدید به همراه کنترل خودکار به جای کنترل مکانیکی دستی، شرایط پروازی آسان‌تر و ساده‌تری را برای خلبان‌های هواپیماهای عمود پرواز فراهم می‌کند. JETcopter قصد دارد نمونه اولیه این طرح را در عرض ۲۴ ماه بسازد.

علاوه بر این، این شرکت یک نوع کربن فیبر ارزان برای ساخت بدنه این هواپیما توسعه داده که از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار است. این JETcopter یک پروژه منحصربفرد و قابل اجرا است که به واسطه آن هر سه بخش اصلی هواپیماهای عمود پرواز بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگ، و تنها با دانش اولیه مهندسی قابل مونتاژ است. این طرح شامل دو موتور هر کدام با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و وزن خالص ۱۰۰۰ کیلوگرم است. همچنین این هواپیما دارای ۶ تا ۸ صندلی، نسبت توان به وزن بالا، قابلیت‌های عمود پروازی، موتورهای خودکار و هزینه‌های عملیاتی بسیار کم است.

JETcopter از علاقه‌مندان به این حوزه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بعدی هواپیماهای عمود پرواز دعوت به همکاری کرده است.

شرکت JETcopter قصد دارد طرح کامل این هواپیمای عمود پرواز را در نمایشگاه هوایی AERO 2019 در Friedrichshafen آلمان در آپریل ۲۰۱۹ به نمایش بگذارد.

در این طرح از ملخ­‌ها برای ایجاد نیروی بالابر و باربرداری از ملخ‌­ها در پرواز افقی استفاده می­‌شود (مشابه بال هواپیما). سیستم پیشرانش ملخی برای مناطق شهری امن­‌تر از هلیکوپترها است و دستیابی به سرعت جریان بالا موجب بهبود عملکرد نسل بعدی هواپیماهای عمود پرواز می­‌شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.