• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

تحویل سیستم جدایش جدید میکروماهواره برای موشک حامل الکترون به Rocket Lab

  • کد خبر : 14820
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
تحویل سیستم جدایش جدید میکروماهواره برای موشک حامل الکترون به Rocket Lab

شرکت آمریکایی Rocket Lab سیستم جدایش میکروماهواره جدیدی برای موشک حامل الکترون خود دریافت کرد. این سیستم جدید توسط شرکت Ruag Space برای اطمینان از تزریق آرام در مدار ساخته شده است. موافقتنامه بین این دو شرکت در سپتامبر گذشته در کنفرانس SmallSat در سال ۲۰۱۸ امضا شد. طبق این توافقنامه، Rocket Lab شرکت Ruag […]

شرکت آمریکایی Rocket Lab سیستم جدایش میکروماهواره جدیدی برای موشک حامل الکترون خود دریافت کرد. این سیستم جدید توسط شرکت Ruag Space برای اطمینان از تزریق آرام در مدار ساخته شده است.

موافقتنامه بین این دو شرکت در سپتامبر گذشته در کنفرانس SmallSat در سال ۲۰۱۸ امضا شد. طبق این توافقنامه، Rocket Lab شرکت Ruag را برای ارائه سیستم جداسازی میکروماهواره برای مأموریت‌های بعدی موشک الکترون انتخاب کرد. این سیستم به‌عنوان یک واسط بین ماهواره و موشک عمل خواهد کرد و اولین پرواز خود توسط الکترون را از نیوزیلند بین ۴ تا ۱۷ می انجام می‌دهد.

بر اساس برنامه نیروی هوایی ایالات متحده در ماموریت STP-27RD، الکترون سه ماهواره کوچک، از جمله پلتفرم فضایی کوچک S-CLASS را به مدار هدایت می‌کند. پلتفرم S-CLASS توسط شرکت سیستم‌های فضایی یورک ساخته شده و چهار تکنولوژی مختلف را به عنوان محموله حمل می‌کند.

پیتر گوگنباخ، مدیر Ruag Space، گفت: «محصول جدیدمان در زمینه سیستم‌های جدایش، پاسخگوی تمامی نیازمندی‌های موشک‌های حامل است، چه بزرگ چه کوچک. ما مفتخریم که محصول و نتیجه همکاری ما با شرکت Rocket Lab و سیستم‌های فضایی یورک، اولین پرواز خود را انجام می‌دهد. همچنین ما علاقه‌مند به همکاری‌های بیشتری با این شرکا هستیم.»

موشک حامل الکترون (که از جنس کامپوزیت کربن است) بوسیله موتورهای الکتریکی که توسط پرینترهای سه بعدی ساخته شده است، کار می‌کند.

شرکت Ruag Space استفاده از سیستم‌های واسط محموله و سیستم‌های جدایش را برای جدایش ماهواره پیشنهاد داده است. سیستم‌های این شرکت در حال حاضر برای پرتاب‌های تجاری و سازمانی در ایالات متحده و اروپا استفاده می‌شود. شرکت Raug علاوه بر Rocket Lab، با سیستم‌های فضایی یورک برای تامین سیستم‌های جداسازی برای پلتفرم فضاپیمای S-CLASS همکاری کرده و یک سیستم سفارشی برای ماموریت هاربینگر (Harbinger) طراحی کرده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.