• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
13

سن بازنشستگی خلبانان – اجازه پروازهای مسافربری و حمل بار تا ۶۵ سالگی

  • کد خبر : 13355
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
سن بازنشستگی خلبانان – اجازه پروازهای مسافربری و حمل بار تا ۶۵ سالگی

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان در تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی بازنشسته‌ای که مشمول بخش نامه اخیر باشد، ندارد. رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات […]

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان در تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی بازنشسته‌ای که مشمول بخش نامه اخیر باشد، ندارد.

سن بازنشستگی خلبانان - اجازه پروازهای مسافربری و حمل بار تا 65 سالگی

رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می‌شوند و به کارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟»، گفت: بر اساس مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیه اول کنوانسیون شیکاگو، فعالیت خلبانان تا سن ۶۵ سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشکی مجاز است ولو سابقه خدمتی آن‌ها بیش از ۳۰ سال باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است خلبانی پس از گذراندن ۳۰ سال خدمت به عللی بازنشسته و از کار منفک شود. در این صورت امکان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان کرد: در صورت رسیدن خلبانان به سن ۶۵ سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.

وی با بیان این که خلبانان در سن ۶۵ سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشکی نخواهند بود، تصریح کرد: خلبانان تا قبل از سن ۶۰ سالگی به صورت سالیانه و بعد از سن ۶۰ سالگی هر ۶ ماه یکبار چک پزشکی می‌شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشک هوایی این زمان کوتاه‌تر خواهد بود.

منبع: سازمان هواپیمایی کشوری

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.