• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

سفر دو ساعته فضاپیمای روسیه به ایستگاه فضایی ISS THREE TIMES

  • کد خبر : 16980
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
سفر دو ساعته فضاپیمای روسیه به ایستگاه فضایی  ISS THREE TIMES

آژانس فضایی روسیه شیوه جدیدی ارائه کرده است که به فضاپیماهای Soyuz اجازه می‌دهد با سه برابر سرعت به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سفر کنند، این امر باعث کاهش سوخت مورد نیاز و تأثیر آن بر فضانوردان می‌شود. آژانس فضایی Roscosmos توضیح داد که این نوآوری تعداد مدارهای را که Soyuz قبل از رسیدن […]

آژانس فضایی روسیه شیوه جدیدی ارائه کرده است که به فضاپیماهای Soyuz اجازه می‌دهد با سه برابر سرعت به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سفر کنند، این امر باعث کاهش سوخت مورد نیاز و تأثیر آن بر فضانوردان می‌شود.

آژانس فضایی Roscosmos توضیح داد که این نوآوری تعداد مدارهای را که Soyuz قبل از رسیدن به ISS در حول زمین می‌پیماید کاهش می‌دهد. معمولاً نزدیک شدن به ایستگاه دو روز طول می‌کشد، یا حتی  در یک “پرتاب سریع” و پس از آن نیز، یک فضاپیما مجبور است چندین بار به دور سیاره حرکت کند.

مهندسان فضایی روسی برای تقویت بهره‌وری Soyuz، راهی را برای دستیابی  فضانوردان به ISS با یکبار چرخش در اطراف زمین پیدا کرده‌اند.

قرار است Roscosmos استفاده از این طرح را طی دو یا سه سال آغاز کند. این آژانس معتقد است که پرتاب جدید از قزاقستان راحت‎تر خواهد بود.

این فناوری نقش مهمی را در برنامه اکتشاف ماه روسیه بازی خواهد کرد. همچنین همانطور که زمان عامل مهمی برای نجات خدمه ایستگاه‌ها است، عامل مهمی نیز در عملیات نجات در ISS است.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.