• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

سرمایه‌گذاری ترکیه بر روی هواپیماهای بدون سرنشین

  • کد خبر : 17989
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
سرمایه‌گذاری ترکیه بر روی هواپیماهای بدون سرنشین

ترکیه ممکن است با سرمایه‌گذاری‌های سنگین خود بر روی فناوری‌های پهپاد- که موفقیت‌های بسیاری را در حمله اخیر به سوریه به دست آورده-  به یکی از ابرقدرت‌های پهپاد جهان تبدیل گردد. در طی مداخله نظامی ترکیه در استان ادلب سوریه در فوریه و مارس ۲۰۲۰، پهپادهای ساخته شده توسط صنعت تسلیحات بومی ترکیه، در از […]

ترکیه ممکن است با سرمایه‌گذاری‌های سنگین خود بر روی فناوری‌های پهپاد- که موفقیت‌های بسیاری را در حمله اخیر به سوریه به دست آورده-  به یکی از ابرقدرت‌های پهپاد جهان تبدیل گردد.

در طی مداخله نظامی ترکیه در استان ادلب سوریه در فوریه و مارس ۲۰۲۰، پهپادهای ساخته شده توسط صنعت تسلیحات بومی ترکیه، در از بین بردن اهداف دولت سوریه موفق بوده اند. بنا بر گزارش‌ها، چندین وسیله نقلیه هوایی دفاعی روسی که سوریه از آنها استفاده می‌کرده نیز از بین برده است که البته روسیه این گزارش را تأیید نمی‌کند.

ترکیه موشک MAM-L را به عنوان یک سلاح مخصوص پهپادها توسعه داده که بازطراحی موشک ضد تانک L-UMTAS است. همچنین سبک‌تر بوده و سرجنگی های متنوع تری نسبت به L-UMTAS بر روی آن قابل نصب است.

صرف‌نظر از این، MAML ثابت می‌کند که سرمایه‌گذاری ترکیه در زمینه ساخت صنایع اسلحه‌سازی نتیجه‌بخش بوده‌است و به طور مشابه ترکیه می‌تواند در تولید سایر سیستمهای پیشرفته و تطبیق فناوری‌های موجود و طرح‌های قبلی با نیازهایش موفق عمل نماید.

با این حال، MAM-L دارای اشکالاتی است زیرا وجود باله‌های ثابت، استفاده از آن را به عنوان سلاح های پهپاد محدود می‌کند و قادر به شلیک از رمپ‌های هواپیمای باری نیست.

ترکیه به زودی تولید سیستم‌های مسلح بدون سرنشین را نیز در اوکراین آغاز خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.