• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

ساخت پهپادی برای گرده افشانی میلیون ها درخت نخل توسط دانشجویان در ابوظبی

  • کد خبر : 18120
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
ساخت پهپادی برای گرده افشانی میلیون ها درخت نخل توسط دانشجویان در ابوظبی

دانشجویان دانشگاه خلیفه در ابوظبی پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند به گرده افشانی میلیون‌ها درخت نخل در کشور کمک کند. این فرآیند در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شود. اما با ساخت پهپاد Pollination کار آسان‌تر و سریع‌تر انجام شده ،بازدهی و مزایای مالی برای کشاورزان محلی به حداکثر رسیده، و ۶۰% از نیروی کار […]

دانشجویان دانشگاه خلیفه در ابوظبی پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند به گرده افشانی میلیون‌ها درخت نخل در کشور کمک کند.

این فرآیند در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شود. اما با ساخت پهپاد Pollination کار آسان‌تر و سریع‌تر انجام شده ،بازدهی و مزایای مالی برای کشاورزان محلی به حداکثر رسیده، و ۶۰% از نیروی کار دستی کاهش می‌یابد.

Alya Al Hammadi، دانشجوی ۲۴ ساله دانشگاه خلیفه که در ساخت این هواپیمای بدون سرنشین مشارکت داشته است، گفت: “هدف از این پروژه، ساخت پهپادی پایدار و مقاوم برای گرده افشانی درختان نخل می‌باشد.”

وی گفت: پهپاد گرده‌افشانی قادر خواهد بود با شناسایی علائم X یا O موجود بر روی درختان، جنسیت درختان نخل را تشخیص دهد و پودر گرده را بر روی درخت ماده اسپری کند.

در حال حاضر امارات متحده عربی بیش از ۴۴ میلیون درخت نخل دارد که می‌تواند بیش از ۷۶۰۰۰ تن خرما تولید کند. در سال ۲۰۰۹، امارات متحده عربی رتبه اول در کتاب رکوردهای جهانی گینس را برای بیشترین تعداد نخل به خود اختصاص داد.

Al Hammadi گفت: “در این پهپاد از یک پردازنده تصویر برای تشخیص علائم روی درختان استفاده می‌شود و از این رو، می‌تواند بین دو جنس تفاوت قائل ‌شود. این پهپاد می‌تواند به صورت دستی یا به صورت خودکار توسط یک کنترل کننده روی آن عمل کند.”

یکی دیگر از دانشجویان، فاطمه البشر، ۲۳ ساله، گفت: “این پروژه به دلایل مختلفی انجام شد. یکی از آنها افزایش بهره‌وری خرما است که بخشی از میراث و هویت امارات را تشکیل می‌دهد. همچنین، این فناوری می‌تواند به کشاورزان کمک کرده تا کنترل بیشتری در مورد مسائل گرده افشانی داشته باشند.”

وی گفت، بنابراین این یک روش جایگزین برای گرده‌افشانی با راندمان بالاتر، سرعت بیش تر و با هزینه کمتر است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمان می توان از آن استفاده کرد، پاسخ داد: “ما هنوز یک پهپاد تجاری نداریم، بنابراین نمی‌توانیم آن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم، اما پهپاد گرده‌افشانی می‌تواند در جنبه‌های دیگر کشاورزی نیز به کار رود. اگر بتوان گرده را اسپری کرد، می‌توان هر چیز دیگری را نیز اسپری کنیم.”

آنها تخمین می‌زنند که هزینه این پهپاد حدود ۷۰۰۰ درهم باشد.

پهپادهای گرده‌افشانی، سه مرحله را شامل می‌شوند: برخاستن، تشخیص و اقدام. ابتدا پهپاد با یک فاصله مشخصی جلوتر از درخت قرار می‌گیرد و سپس تشخیص می‌دهد که درخت ماده است یا نر. درخت ماده توسط علامت X سبز مشخص شده است، در حالی که یک درخت نر با نشان O قرمز نشان داده شده است. برای این کار پهپاد گرده‌افشانی از یک پردازنده تصویر استفاده می‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.