• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
10

ساخت هواپیمای ماهواره‌ای ISR Psuedo-Satellite توسط ارتش فرانسه

  • کد خبر : 16818
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰:۵۲
ساخت هواپیمای ماهواره‌ای ISR Psuedo-Satellite توسط ارتش فرانسه

شرکت Thales Alenia Space قراردادی را با اداره تدارکات دفاعی فرانسه (DGA) امضا کرده‌اند تا یک مطالعه مفهومی در مورد کاربرد اطلاعات و جاسوسی، نظارت و شناسایی (ISR) با استفاده از بستر StratobusTM برای رفع نیازهای عملیاتی ارتش فرانسه، انجام دهند. هدف از این قرارداد، بررسی مزایای پلت فرم های استراتوسفر مداوم برای بهبود و […]

شرکت Thales Alenia Space قراردادی را با اداره تدارکات دفاعی فرانسه (DGA) امضا کرده‌اند تا یک مطالعه مفهومی در مورد کاربرد اطلاعات و جاسوسی، نظارت و شناسایی (ISR) با استفاده از بستر StratobusTM برای رفع نیازهای عملیاتی ارتش فرانسه، انجام دهند.

هدف از این قرارداد، بررسی مزایای پلت فرم های استراتوسفر مداوم برای بهبود و گسترش قابلیت‌های دفاعی فرانسه است. این قرارداد شامل مطالعاتی در مورد زمینه های زیر است:

  • یک مطالعه مفهومی عملیاتی برای مأموریت ISR، شامل تمرین‌های شبیه‌سازی و کاربرد آن در سالن‌های عملیاتی.
  • مفهوم اثبات‌کننده در مقیاس کامل، برای نشان دادن قابلیت پرواز در استراتوسفر برای نشان دادن عملکرد پرواز از یک ماموریت ISR.

راه حل های استراتوسفر برای نوع StratobusTM دو مزیت اصلی دارد:

  • با حذف پوشش زمینی، ناحیه ی تحت نظارت توسط یک پلت فرم واحد را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.
  • این امکان را فراهم می‌کند تا در منطقه به مدت طولانی تری بماند و در نتیجه انعطاف پذیری بیش تری نسبت به راه‌حل‌های فعلی دریایی، هوایی، زمینی و فضایی نشان می دهد.

رئیس خط تولید StratobusTM گفت: “هدف این قرارداد ارزیابی راه‌حل‌های استراتوسفر مداوم برای نوع StratobusTM و به منظور تأمین نیازهای دفاعی است. همچنین یک گام بزرگ به جلو در تعریف راه حل عملیاتی احتمالی در ارتباط با کاربران را نشان می دهد.

پروژه StratobusTM از ابتدا در چارچوب سرمایه‌گذاری در برنامه آینده و صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا (FEDER) برای منطقه Riviera فرانسه، توسط دولت فرانسه، پشتیبانی شده است. ”

StratobusTM Thales Alenia Space یک ایرشیپ (کشتی هوایی) استراتوسفری است که در رده سیستم های پلت فرم در ارتفاع بالا (HAPS) قرار دارد که از ارتفاع ۲۰ کیلومتری عمل می‌کند. StratobusTM می‌تواند به منظور نظارت بر مرزها و سایت‌های با ارزش در سطح زمین یا دریا (مانند نظارت تصویری از سکوهای دریایی) و همچنین امنیت (مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و غیره)، نظارت بر محیط زیست (آتش‌سوزی جنگل، فرسایش ساحل، آلودگی و غیره) و ارتباطات (اینترنت، ۵G)، بارهای زیادی را حمل کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.