• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

رونمایی از موتور هیبریدی برای پهپادها

  • کد خبر : 16990
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
رونمایی از موتور هیبریدی برای پهپادها

شرکت امریکایی UAV Turbines در تاریخ ۱۰ دسامبر از یک میکروتوربین هیبریدی-الکتریکی برای وسایل نقلیه هوایی کوچک بدون سرنشین (پهپاد) رونمایی کرد. به گفته این شرکت این پهپادها اجازه بهره‌برداری از قدرت بالای موتور الکتریکی توربین را دارند. این شرکت موتور الکتریکی  HREX را بر اساس توربین Monarch 5 توسعه داده است. Monarch 5 یک […]

شرکت امریکایی UAV Turbines در تاریخ ۱۰ دسامبر از یک میکروتوربین هیبریدی-الکتریکی برای وسایل نقلیه هوایی کوچک بدون سرنشین (پهپاد) رونمایی کرد. به گفته این شرکت این پهپادها اجازه بهره‌برداری از قدرت بالای موتور الکتریکی توربین را دارند.

این شرکت موتور الکتریکی  HREX را بر اساس توربین Monarch 5 توسعه داده است. Monarch 5 یک توربین آزمایشی کوچک است که ابتدا از آن در پرواز آزمایشی پهپاد TigerShark که پهپادی زیر ۶۰۰ کیلوگرم و به صورت پیستونی است، استفاده شده است.

استفاده از پهپادهای الکتریکی در سال‌های اخیر توسط اپراتورهای تجاری و نظامی به دلیل کاهش هزینه‌ها، تجهیزات کنترل پرواز، موتورهای الکتریکی و باتری به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به طور کلی، کوادکوپترهایی که دارای سیستم پیشران الکترونیکی هستند از نظر مکانیکی و کنترل ساده تر نسبت به بالگردهای سنتی پیستون یا توربین گازی می‌باشند.

با این حال، پهپادهای دارای نیروی الکتریکی به دلیل تولید برق باتری، دارای چگالی انرژی کمتری نسبت به سوخت مایع مورد استفاده در موتورهای پیستونی یا توربینی هستند.

سیستم این شرکت برای تولید برق از یک توربین استفاده می‌کند، که بیشتر آن در موتورهای برقیالکتریکی مصرف می‌شود که ملخ پهپاد را می‌چرخاند. این در حالی است که برق باقیمانده را می‌توان در یک باتری کوچک ذخیره کرد. این باتری‌ها نیز به عنوان مخزن انرژی برای مانورهای پروازی که نیاز به نیروی اضافی دارند (مانند نشست و برخاست عمودی)، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون ارشد مهندسی این شرکت می‌گوید: Monarch Hybrid Range Extender می‌تواند پهپادهایی با قدرت ۳۳ اسب بخار (۲۵ کیلو وات) در اختیار شما قرار دهد. وزن این موتور در حدود ۲۷ کیلوگرم و وزن کل سیستم هیبریدی نزدیک به ۵۴ کیلوگرم است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.