• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
10

رهگیری و تعقیب هواپیماهای نظامی روسی در سواحل آلاسکا توسط جنگنده های F-22 ایالت متحده

  • کد خبر : 19831
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
رهگیری و تعقیب هواپیماهای نظامی روسی در سواحل آلاسکا توسط جنگنده های F-22 ایالت متحده

مقامات نظامی ایالات‌متحده این ماه گزارش داده‌اند که هواپیماهای جنگنده رادارگریز F-22 Raptor ایالات متحده برای بار پنجم برای رهگیری دو فروند هواپیمای نظامی روسی در ساحل آلاسکا، به پرواز در آمدند. طبق بیانیه‌ای از سوی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) که حفاظت از حریم هوایی آمریکا و کانادا را بر عهده دارد، جنگنده […]

مقامات نظامی ایالات‌متحده این ماه گزارش داده‌اند که هواپیماهای جنگنده رادارگریز F-22 Raptor ایالات متحده برای بار پنجم برای رهگیری دو فروند هواپیمای نظامی روسی در ساحل آلاسکا، به پرواز در آمدند.

طبق بیانیه‌ای از سوی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) که حفاظت از حریم هوایی آمریکا و کانادا را بر عهده دارد، جنگنده های F-22 دو هواپیمای گشت دریایی IL-38 Dolphin روسی را که در فاصله حدود ۵۰ مایل از جزیره Unimak پرواز می‌کردند، رهگیری کردند. این جزیره یکی از جزایر Aleutian در آلاسکا است که مجمع الجزایر بزرگ در قسمت جنوب غربی ایالت را وارد دریای Bering می‌کند.

NORAD گفت که هواپیماهای روسی توربوپراپ که برای نظارت و جنگ ضدزیردریایی استفاده می‌شدند، هرگز وارد حریم هوایی آمریکا که تا ۱۲ ناتیکال مایل از سواحل امریکا ادامه دارد، نشدند. این هواپیما حدود چهار ساعت در “منطقه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا” قرار داشت. این منطقه در امتداد حریم هوایی بین‌المللی و در حدود ۲۰۰ ناتیکال مایل از ساحل آلاسکا واقع شده است.

به گفته NORAD، این رهگیری نهمین حادثه از این دست را در سال ۲۰۲۰ رقم زد که پنجمین مورد در ماه ژوئن بود.

Terrence J. O’Shaughnessy، ژنرال نیروی هوایی، که فرماندهی NORAD و آمریکای شمالی را بر عهده دارد، از ابتدای شیوع ویروس کرونا هشدار داده که هواپیماهای روسی احتمالاً توانایی ایالات متحده را در دفاع از حریم هوایی خود آزمایش می‌کنند.

وی در بیانیه ای گفت: اقدامات تضمین مأموریتی که ما برای حفاظت از مردم انجام می دهیم، نشان می دهد که ما با چالش‌هایی روبرو هستیم و با وجود این شرایط [ویروس کرونا] برای دفاع از ملل خود عمل می‌کنیم، همانگونه که نیروهای NORAD بیش از ۶۰ سال است که این کار را انجام می دهند.

مقامات آمریکا طی هیچ یک از رهگیری‌های اخیر هیچ‌گونه اقدام خطرناکی را از سوی خلبانان روسی گزارش نکرده‌اند و همه هواپیماهای روسی در حریم هوایی بین‌المللی باقی مانده اند.

پرواز هواپیماهای روسی در نزدیکی قلمرو آمریکا غیرعادی نیست. ارتش آمریکا نیز به طور مرتب هواپیماهای خود را در نزدیکی مرزهای روسیه به پرواز درمی‌آورد، که معمولاً توسط جنگنده های روسی مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.