• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

رقابت شرکت‌ها برای ساخت هواپیماهای تهاجمی با برد طولانی

  • کد خبر : 18150
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
رقابت شرکت‌ها برای ساخت هواپیماهای تهاجمی با برد طولانی

ارتش ایالات متحده، شرکت‌های Bell و Sikorsky را برای چالش نمایش رقابتی و کاهش ریسک (CDRR) به منظور ساخت هواپیماهای تهاجمی آینده با برد طولانی (FLRAA) انتخاب کرده است. این سرویس در جدول زمانی فشرده‌ای قرار دارد که تا سال ۲۰۳۰ یک هواپیمای جنگنده با برد طولانی را به میدان نبرد می آورد. CDRR شامل دو مرحله […]

ارتش ایالات متحده، شرکت‌های Bell و Sikorsky را برای چالش نمایش رقابتی و کاهش ریسک (CDRR) به منظور ساخت هواپیماهای تهاجمی آینده با برد طولانی (FLRAA) انتخاب کرده است.

این سرویس در جدول زمانی فشرده‌ای قرار دارد که تا سال ۲۰۳۰ یک هواپیمای جنگنده با برد طولانی را به میدان نبرد می آورد. CDRR شامل دو مرحله خواهد بود که هر کدام تقریباً یک سال طول خواهد کشید.

این شرکت‌ها، طرح‌های مفهومی اولیه، ارزیابی امکان سنجی الزامات و مطالعات تجاری را با استفاده از مهندسی سیستم‌های مبتنی بر مدل ارائه می‌دهند.

برای کاهش ریسک فنی و تسریع در تحویل، ۷۶ میلیون دلار بودجه برای این برنامه در سال مالی ۲۰۲۰ درنظر گرفته شد. پولی که کنگره به عنوان بخشی از لایحه تخصیص FY20 خود تصویب کرد، بودجه چالش CDRR را تأمین می‌کند.

ارتش، نمایش فناوری چندمنظوره مشترک (JMR TD) خود را تکمیل کرده است. هر یک از دو تیم Bell و Sikorsky-Boeing هواپیما را ساختند تا این مجموعه را در درک آنچه برای هواپیمای آینده امکان پذیر است، کمک کنند – که عمدتاً به منظور جایگزین کردن UH60 Black Hawk است.

Patrick Mason، مسئول اجرایی برنامه هوانوردی ارتش، در بیانیه‌ای که در ۱۶ مارس منتشر شد، گفت: “این توافقنامه‌ها نقطه‌ی عطفی برای FLRAA هستند. CD&RR برای انتقال فناوری از JMR TD به طراحی سیستم تسلیحاتی FLRAA ادامه می دهد. ما برای اصلاح الزامات، طرح‌های مفهومی و رویکرد خرید، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. درنهایت، این اطلاعات و بازخورد صنعت، برای درک عملکرد، هزینه، مقرون به صرفه بودن، خطرات برنامه ریزی و معاملات مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز برنامه FLRAA بسیار حیاتی هستند.”

شرکت Bell تیلت روتور V-280 Valor خود را به مدت دو سال در JMR-TD به پرواز درآورد و بیش از ۱۶۰ ساعت زمان را در پرواز هواپیمای آزمایشی ثبت کرده است.

ژنرال Wally Rugen ، که مسئولیت مدرن سازی طرح مفهومی Future Vertical Lift را در این سرویس بر عهده دارد، بهار گذشته گفت که به دلیل داده های جمع آوری شده از طریق فرآیند JMR TD و همچنین مطالعات و مدل سازی های بیشتر، این سرویس اکنون فکر می کند که اطلاعات کافی برای حرکت سریع به سمت یک رقابت کامل و باز برای FLRAA را دارد. وی گفت: “ما سعی داریم در CDRR سیستم تسلیحاتی ایجاد کنیم و در تلاش هستیم آن را گسترش دهیم.”

CDRR لیستی از فناوری‌های شناسایی شده را  ارزیابی خواهد کرد که نیازمند ارزیابی بیشتر برای کاهش ریسک است.

برخی از این فناوری ها شامل powertrain، drivetrain و قوانین کنترل هواپیما می‌شوند. روگن خاطرنشان کرد: “نرم‌افزاری که در کنترل پروازها استفاده می‌شود، باید تا جای ممکن خطر را کاهش دهد.”

CDRR همچنین به ارتش این امکان را می‌دهد تا در ادغام سیستم‌های مأموریتی خود، کار کنند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.