• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
11

راه‌اندازی ماهواره اطلاعاتی در ژاپن

  • کد خبر : 16984
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

ژاپن راکت H2A، را که حامل ماهواره‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات است را از جنوب غربی ژاپن در ماه ژانویه، پرتاب خواهد کرد. این دستگاه به هفت ماهواره دیگر اطلاعاتی در کشور خواهد پیوست که گمان می‌رود برای اهدافی مانند نظارت بر توسعه‌ی سایت‌های موشکی کره شمالی مورد استفاده قرار گیرند. موشک H2A F41  ساعت ۱۰ […]

ژاپن راکت H2A، را که حامل ماهواره‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات است را از جنوب غربی ژاپن در ماه ژانویه، پرتاب خواهد کرد. این دستگاه به هفت ماهواره دیگر اطلاعاتی در کشور خواهد پیوست که گمان می‌رود برای اهدافی مانند نظارت بر توسعه‌ی سایت‌های موشکی کره شمالی مورد استفاده قرار گیرند.

موشک H2A F41  ساعت ۱۰ صبح روز ۲۷ ژانویه از مرکز فضایی Tanegashima در منطقه کاگوشیما پرتاب می‌شود.

ژاپن دارای دو نوع ماهواره شناسایی است  اولین نوع ماهواره‌های نوری که با استفاده از دستگاهی شبیه به دوربین دیجیتال، از زمین عکس می‌گیرند و دومین نوع ماهواره‌های راداری است که می‌توانند برای ضبط تصاویر در شب و همچنین در شرایط نامساعد آب و هوایی استفاده شوند.

در ژوئن سال گذشته، موشک H2A F39 که ماهواره‌ ای برای جمع‌آوری اطلاعات راداری بود در همان محل پرتاب شد. در حال حاضر پنج رادار و دو ماهواره نوری فعال هستند و دولت ژاپن قصد دارد در آینده تعداد آن را به ۱۰ ماهواره عملیاتی برساند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.