• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

دومین ماهواره مراکش با موفقیت پرتاب شد

  • کد خبر : 13799
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
دومین ماهواره مراکش با موفقیت پرتاب شد

مراکش دومین ماهواره سنجشی خود موسوم به محمد ششم-بی (MOHAMMED VI-B) را از مرکز فضایی گویان فرانسه توسط ماهواره‌بر آرین به فضا پرتاب کرد. شرکت فضایی تالس آلنیا (Thales Alenia Space) با انتشار ویدئویی از پرتاب این ماهواره در ساعت ۰۲:۴۲ به وقت محلی خبر داد. این ماهواره ۱۱۰۸ کیلوگرمی که توسط شرکت دفاع و […]

مراکش دومین ماهواره سنجشی خود موسوم به محمد ششم-بی (MOHAMMED VI-B) را از مرکز فضایی گویان فرانسه توسط ماهواره‌بر آرین به فضا پرتاب کرد.

دومین ماهواره مراکش با موفقیت پرتاب شد

شرکت فضایی تالس آلنیا (Thales Alenia Space) با انتشار ویدئویی از پرتاب این ماهواره در ساعت ۰۲:۴۲ به وقت محلی خبر داد.

این ماهواره ۱۱۰۸ کیلوگرمی که توسط شرکت دفاع و فضای ایرباس (Airbus Defense & Space) ساخته شده و توسعه محموله آن بر عهده شرکت فضایی تالس آلنیا بوده است، توانایی عکس برداری با دقت بالا را دارد. طبق اطلاعات منتشرشده محمد ششم-بی می‌تواند در طول روز ۱۰۰۰ تصویر با دقت ۷۰ سانتیمتر تهیه کند.

ماهواره‌های محمد ششم دارای قابلیت عملیات در زمینه‌های امنیتی، نقشه‌برداری، نظارت بر تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی و ارزیابی جغرافیایی هستند.

این ماهواره و ماهواره قبلی مراکش با نام محمد ششم-آ، بر اساس نمونه‌های بروزرسانی‌شده ماهواره سنجشی فرانسوی Pléiades-HR توسعه یافته‌اند و هر دو طول عمری ۵ ساله در مدار خورشید آهنگ (Sun-Synchronous Orbit) خواهند داشت. ماهواره محمد ششم-آ نوامبر سال گذشته برای مراکش به فضا ارسال شده بود.

هزینه تمام‌شده ماهواره محمد ششم-بی هنوز اعلام نشده است اما با توجه به هزینه ۵۰۰ میلیون یورویی محمد ششم-آ، هزینه ساخت و پرتاب این ماهواره نیز باید در همان حدود باشد.

 

منبع: اسپاش

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.