• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
7

درخواست شرکت‌های JetBlue و Delta برای دریافت کمک‌های مالی از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

  • کد خبر : 18295
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
درخواست شرکت‌های JetBlue و Delta برای دریافت کمک‌های مالی از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

خطوط هوایی JetBlue و Delta، از وزارت خزانه داری ایالات متحده درخواست کمک‌ مالی کرده‌اند. مدیران ارشد هر دو شرکت می‌گویند که نیاز به سرمایه بیشتری دارند. وزارت خزانه داری، از خطوط هوایی خواست که تا ۳ آوریل درخواست‌های خود را مبنی بر کمک مالی به مبلغ ۲۵ میلیارد دلار برای پرداخت دستمزد کارمندان، حقوق […]

خطوط هوایی JetBlue و Delta، از وزارت خزانه داری ایالات متحده درخواست کمک‌ مالی کرده‌اند. مدیران ارشد هر دو شرکت می‌گویند که نیاز به سرمایه بیشتری دارند.

وزارت خزانه داری، از خطوط هوایی خواست که تا ۳ آوریل درخواست‌های خود را مبنی بر کمک مالی به مبلغ ۲۵ میلیارد دلار برای پرداخت دستمزد کارمندان، حقوق و مزایای آنان قطعی کنند و هشدار داد که درخواست های دریافت شده پس از ۲۷ آوریل، بررسی نمی شوند. شرایط این کمک‌های مالی شامل این است که شرکت‌های هواپیمایی به کارمندان مرخصی ندهند و از ۳۰ سپتامبر مزایای آنان را کاهش دهند.

کمک‎های مالی بر اساس هزینه‌های حقوق و دستمزد سال ۲۰۱۹ است که البته Hayes مدیر اجرایی JetBlue در بیانیه ای اعلام کرد که رشد این شرکت از آن زمان به بعد در نظر گرفته نخواهد شد.

او در بیانیه‌ای گفت: “با ساعات کار کمتر و نیز پروازهای کمتر، حقوق خدمه کاهش می یابد. خبر خوب این است که این قانون، از برگست خوردن چکها از طریق ارائه وام جلوگیری می‌کند و به ما زمان می‌دهد. این کمک مالی به شدت لازم است زیرا درامد خطوط هوایی در سراسر جهان در طول شیوع ویروس کرونا صفر شده است. او می‌گوید JetBlue روزانه ۱۰ میلیون دلار هزینه می‌کند، در حالی که Ed Bastian، مدیر اجرایی Delta می‌گوید که این شرکت هواپیمایی روزانه ۶۰ میلیون دلار هزینه می‌کند.”

همانطور که در شرایط ذکر شده خزانه برای دریافت کمک‌های مالی مشخص شده است، Delta و JetBlue باید پروازها را تنها برای خدمات اساسی ترتیب دهند و منتظر راهنمایی بیشتر از سوی وزارت حمل و نقل باشند.

Bastian  می‌گوید: “این ماه، برنامه های زمان بندی ما حداقل ۸۰% کمتر از برنامه ریزی قبلی خواهد بود و ۱۱۵،۰۰۰ پرواز لغو شده است. واقعیت این است که ما نمی‌دانیم مهار این ویروس چه مدت طول می کشد و مشتریان کی آماده پرواز مجدد خواهند بود.”

هر دو مدیر اجرایی می‌گویند که آن‌ها در حال مذاکره با وام دهندگان دیگر هستند تا سرمایه بیشتری را افزایش دهند. JetBlue برای حفظ نقدینگی اعلام کرده‌است که ظرفیت آوریل خود را ۷۰% کاهش داده و بیش از ۱۰۰ هواپیمای خود را پارک کرده و اقدامات دیگری نظیر کاهش حقوق مدیران اجرایی مانند معاون و سمت های بالاتر را انجام می‌دهد.

Hayes می‌گوید: “به احتمال زیاد، روزانه فقط ۷۰۰۰ مشتری ممکن است در ماه آوریل و ماه می با ما پرواز کنند، این در مقایسه با ۱۲۰۰۰۰ نفری است که به طور معمول انتظار داریم.”

دلتا نیز اقداماتی را به منظور کاهش نقدینگی اتخاذ کرده‌است از جمله: توقف استخدام، ارائه مرخصی داوطلبانه به کارمندان، به تعویق انداختن ۵۰۰ میلیون دلار در هزینه‌های برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۰ و ۵۰۰ میلیون دلار برای کمک‌ به بازنشستگان در سال ۲۰۲۰٫

اگر خطوط هوایی شرایط را نقض کنند، خزانه قدرت لغو وجوه را خواهد داشت. JetBlue ،Delta و سایر دریافت کنندگان کمک‌های مالی، از خرید سهام یا پرداخت سود سهام تا ۳۰ سپتامبر منع خواهند بود و پرداخت حقوق سالانه بالای ۴۲۵۰۰۰ دلار برای دو سال متوقف خواهد شد. دریافت کنندگان همچنین باید “ضمانت نامه ها، گزینه‌ها، سهام و سایر ابزارهای مالی را برای تأمین غرامت مناسب برای دولت فراهم کنند.”

علاوه بر این، کمک‌های فدرال، گزینه‌هایی را برای وام‌های مشروط فراهم می‌کند که شامل ۲۵ میلیارد دلار برای خطوط هوایی مسافربری و ۴ میلیارد دلار برای خطوط هوایی حمل کالا می‌شود.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.