• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
10

خریداری ۱۰ موشک ضدکشتی Harpoon برای هواپیماهای F-16 در مراکش

  • کد خبر : 18552
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۱۰
خریداری ۱۰ موشک ضدکشتی Harpoon برای هواپیماهای F-16 در مراکش

وزارت امور خارجه آمریکا از فروش احتمالی ۱۰ موشک هوایی Boeing AGM-84L Harpoon Block II برای ناوگان جنگنده‌های Lockheed Martin F-16 مراکش خبر داد. براساس اعلام آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی که در تاریخ ۱۴ آوریل منتشر شد، تخمین زده می‌شود که موشک‌های sea–skimming و تجهیزات مرتبط با آن ۶۲ میلیون دلار هزینه داشته باشند. تجهیزات […]

وزارت امور خارجه آمریکا از فروش احتمالی ۱۰ موشک هوایی Boeing AGM-84L Harpoon Block II برای ناوگان جنگنده‌های Lockheed Martin F-16 مراکش خبر داد.

براساس اعلام آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی که در تاریخ ۱۴ آوریل منتشر شد، تخمین زده می‌شود که موشک‌های seaskimming و تجهیزات مرتبط با آن ۶۲ میلیون دلار هزینه داشته باشند. تجهیزات مرتبط شامل کانتینرها، قطعات یدکی و تعمیری، تجهیزات تست و پشتیبانی و همچنین نشریات و اسناد فنی است.

Rabat یک متحد بزرگ ایالات متحده و خریدار قدیمی تسلیحات از امریکا می‌باشد. طبق تحلیلگر ناوگان سیریوم، نیروی هوایی سلطنتی مراکش ۲۳ فروند از F-16C/D را با ۲۵ فروند دیگر برای سفارش در دستور کار خود قرار می‌دهد.

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاع می‌گوید: “پیشنهاد فروش موشک‌ها و پشتیبانی از آن، پتانسیل همکاری دریایی نیروی هوایی مراکش را افزایش می‌دهد و قابلیت‌های آن را با معیارهای منطقه‌ای موجود همگام خواهد ساخت.” وی گفت: “مراکش قصد دارد از موشک‌های خود برای هواپیمای جنگنده چندمنظوره F-16 به منظور تقویت توانایی‌های خود در دفاع مؤثر از مسیرهای دریایی حیاتی استفاده کند. مراکش هیچ مشکلی برای بهره‌برداری از این موشک‌ها در نیروهای مسلح خود نخواهد داشت.”

مراکش از نظر استراتژیک در تنگه جبل‌الطارق و ۱۴٫۳ کیلومتری ورودی دریای مدیترانه قرار دارد. با وجود انگلیس و اسپانیا در طرف های دیگر این تنگه، این سه متحد اصلی ایالات متحده آمریکا، مسیر آبی را به اقیانوس اطلس کنترل می‌کنند.

برای نیروی دریایی روسیه که فاقد بنادر آب گرم است، توانایی دسترسی به اقیانوس باز از طریق مدیترانه مهم است. بسیاری از بنادر این کشور مانند سن پترزبورگ، در زمستان توسط یخ مسدود می‌شوند. این کشور قصد دارد از بنادر دریای سیاه استفاده کند تا از طریق آن بتواند در تمام فصول سال، به دریای مدیترانه و اقیانوس آزاد دسترسی داشته باشد.

نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید، Harpoon با سرعت زیرصوت بالایی روی سطح دریا پرواز می‌کند و برد آن بیش از ۱۲۴ کیلومتر بوده که برای پوشش ورودی تنگه جبل‌الطارق بیش از اندازه کافی است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در ۱۳ آوریل، فروش ۱۰ موشک ضد کشتی Harpoon را به هند تصویب کرد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.