• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

خدمات پهپادها در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا

  • کد خبر : 18365
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
خدمات پهپادها در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا

شرکت استارت آپی Manna Aero خدمات پهپادی خود را در Moneygall ایرلند آغاز کرده است. این پهپادها با ارائه دارو به افراد آسیب‌پذیر و محبوس در خانه، به کاهش بحران شیوع کرونا کمک می‌کنند. پس از دریافت مجوز از اداره هواپیمایی ایرلند، سرویس Manna Aero فعالیت خود را به صورت آزمایشی در Moneygall ایرلند، که […]

شرکت استارت آپی Manna Aero خدمات پهپادی خود را در Moneygall ایرلند آغاز کرده است. این پهپادها با ارائه دارو به افراد آسیب‌پذیر و محبوس در خانه، به کاهش بحران شیوع کرونا کمک می‌کنند.

پس از دریافت مجوز از اداره هواپیمایی ایرلند، سرویس Manna Aero فعالیت خود را به صورت آزمایشی در Moneygall ایرلند، که قبلاً به عنوان دهکده اجدادی باراک اوباما شناخته می‌شد، آغاز کرد. در صورت موفقیت آمیز بودن عملکرد آن، این پهپاد فعالیت خود را در سراسر ایرلند به عنوان تحویل دهنده دارو و غذا گسترش خواهد داد.

هواپیماهای بدون سرنشین، سفارشات تجویز دارو را به ده‌ها خانوار تحویل می‌دهند. این پهپادها هیچگونه تماسی با انسا‌ن‌ها ندارند.

بنیانگذار Manna  گفت: “این سرویس باعث می‌شود که ما نقش مؤثری در بحران ویروس کرونا داشته باشیم.”

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، یک راه‎‌حل مبتکرانه و مؤثر برای رفع مشکلات موجود در این شرایط بحرانی است. بدیهی است که مردم به دارو و غذا احتیاج دارند، اما بیرون رفتن آن‌ها برای رفع این نیازها به معنای افزایش خطر ابتلا به عفونت و انتقال ویروس کرونا است. یک سیستم تحویل پهپادی با استفاده از فناوری که چندین سال است وجود دارد، این مشکل را به خوبی حل می‌کند. اکنون با وجود بحران ویروس کرونا در سراسر جهان، نیاز و تقاضا برای استفاده از این وسایل بیشتر احساس می‌شود.

با این حال، در حالی که برخی از رسانه‌ها  از این فناوری با عنوان “اولین بار در جهان” صحبت کرده‌اند، اما در واقع این اولین بار نیست که از پهپادها برای تحویل دارو یا مواد غذایی استفاده می‌شود.

تعجبی ندارد که چین اولین کشوری بوده که از پهپادها برای تحویل مواد مورد نیاز استفاده کرده است. در اوایل ژانویه، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد این کشور آسیایی از روبات‌هایی برای تحویل غذا به افراد قرنطینه شده در یک هتل استفاده می‌کرد. (این روبات‌ها وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین نبودند)

در ایالات متحده آمریکا نیز شرکتی به نام Zipline در حال حاضر به دنبال کسب مجوز از FAA است تا در اسرع وقت خدمات تحویل داروی خود را راه اندازی کند. همانطور که Justin Hamilton، رئیس شرکت ارتباطات به شرکت Fast گفت، فناوری تحویل با پهپادها در شرایط بحرانی و با پیشروی شیوع کرونا اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

وی گفت: “ده‌ها میلیون آمریکایی با شرایط مزمن و اساسی وجود دارند که نیاز به مراقبت منظم پزشکی، مشاوره، انتقال به بیمارستان‌ و دریافت داروهای مخصوص دارند. از آنجا که COVID-19 سیستم بهداشتی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بیماران به دلیل خطر بیشتر ابتلا به عفونت و مرگ و نیز به دلیل کمبود ظرفیت نمی‌توانند به بیمارستان بروند.”

او اضافه می کند: “چیزی که ما شاهد آن هستیم، موج بزرگی از ایده پزشکی از راه دور است. این احتمال وجود دارد که هواپیماهای بدون سرنشین یک بخش اساسی از این ایده را تشکیل دهند و این امکان را فراهم کنند که بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، دارو را در زمانی که بیماران (یا کارکنان پزشکی) قادر به رفتن به آن جا نیستند، به آن ها تحویل دهند.”

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18365

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.