• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
6

خارج کردن ۶ فروند A380 از ناوگان شرکت هواپیمایی Lufthansa به دلیل بحران ویروس کرونا

  • کد خبر : 18380
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۰۵
خارج کردن ۶ فروند A380 از ناوگان شرکت هواپیمایی Lufthansa به دلیل بحران ویروس کرونا

Lufthansa، شش فروند ایرباس A380 را به دلیل بحران ویروس کرونا از ناوگان خود خارج می‌کند. این کار، پیش از موعد مقرر و در اقدام به ایجاد آمادگی برای شروع مجدد عملیاتی با کاهش ظرفیت، پس از پایان بحران ویروس کرونا، انجام می‌شود. این شرکت قصد دارد ۶ فروند از ۱۴ فروند A380 خود را […]

Lufthansa، شش فروند ایرباس A380 را به دلیل بحران ویروس کرونا از ناوگان خود خارج می‌کند. این کار، پیش از موعد مقرر و در اقدام به ایجاد آمادگی برای شروع مجدد عملیاتی با کاهش ظرفیت، پس از پایان بحران ویروس کرونا، انجام می‌شود.

این شرکت قصد دارد ۶ فروند از ۱۴ فروند A380 خود را که قرار بود برای سال ۲۰۲۲ تحویل بگیرد، به ایرباس برگرداند. اما اکنون علاوه بر تصمیم فوق، قصد دارد که هفت فروند A340-600، پنج فروند ۷۴۷-۴۰۰ و ۱۱ فروند A320 را نیز به صورت دائمی از ناوگان خود خارج و بازنشسته کند. این کار بخشی از “اولین” کاهش ظرفیت دائمی است.

این اقدامات در پی کاهش چشمگیر سفرهای هوایی در حهان انجام می‌شود. Lufthansa می‌گوید: “ماه‌ها طول خواهد کشید تا محدودیت‌های سفر در جهان به طور کامل برداشته شود و سال‌ها طول می‌کشد تا تقاضای جهانی برای سفر هوایی به سطح پیش از بحران کرونا  برگردد.”

این شرکت هواپیمایی، از مشکلات زیست‌محیطی و مضرات اقتصادی، در اثر خارج شدن هواپیماهای A340-600 و ۷۴۷-۴۰۰ در مقایسه با سایر هواپیماها، سخن می‌گوید.

اطلاعات ناوگان سیریوم نشان می‌دهد که شرکت Lufthansa دارای ۲۰ فروند A340-600 و ۱۷ فروند A340-300 و ۱۳ فروند ۷۴۷-۴۰۰ و ۱۹ فروند ۷۴۷-۸ است. برخی از این تعداد، در فهرست انبار و ذخیره قرار دارند.

واحد CityLine منطقه ای Lufthansa که از سال ۲۰۱۵ تعدادی از هواپیماهای A340-300 را در خطوط اصلی مسیرهای توریستی استفاده کرده، ۳ فروند جت با مسافت های طولانی را از رده خارج خواهد کرد.

علاوه بر ۱۱ فروند A320 در Lufthansa، شرکت هواپیمایی Eurowings نیز ۱۰ فروند A320 را از ناوگان خود خارج کرده و پروازهایی با مسافت طولانی را کاهش داده است.

Lufthansa تأیید می‌کند که شرکت هواپیمایی Germanwings – یک واحد کم هزینه دیگر که به عنوان بخشی از شبکه Eurowings فعالیت می کند- کلاً متوقف خواهد شد. ناوگان شرکت هواپیمایی Germanwings دارای چهار فروند A319 و پنج فروند A320 است.

Lufthansa می گوید که طرح قبلی برای بسته بندی چندین عملیات Eurowings در یک واحد، “تسریع” خواهد شد.

در همین حال، برنامه‌‌های کاهش ناوگان هوایی برای شرکت‌های تابعه خطوط هوایی اتریش و خطوط هوایی بروکسل بیشتر خواهد شد. Lufthansa خاطرنشان کرد: به عنوان بخشی از تلاش‌ها، دو شرکت هواپیمایی در حال کاهش میزان ناوگان خود هستند.

این شرکت اتریشی پیش‌بینی کرده است که به محض ازسرگیری پروازها، تقاضای سفر ۵۰-۷۵% کمتر از فصل تابستان ۲۰۱۹ خواهد بود. در اوایل این ماه، اتریش تعطیلی فعالیت شرکت هواپیمایی خود را تا ۱ ماه می تمدید کرد.

شرکت هواپیمایی مستقر در وین می‌گوید که برای سال ۲۰۲۱ کاهش قابل‌توجهی را در تقاضا پیش‌بینی می‌کند و سطح تقاضای پیش از کرونا احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ به دست نخواهد آمد.

این شرکت اتریشی همچنین خاطرنشان می‌کند که در حال مذاکره با دولت این کشور، شرکت Lufthansa و شرکای اجتماعی این کشور است تا شرکت را برای جهت‌گیری مجدد و سازگاری با شرایط جهانی، آماده کند.

در همین حال، شرکت هواپیمایی سوئیسی نیز با به تأخیر انداختن تحویل هواپیماهای سفارش داده خود و بازنشستگی زودهنگام هواپیماهای قدیمی، حجم ناوگان خود را مطابق با شرایط جهانی تنظیم خواهد کرد.

Lufthansa می‌خواهد مذاکره را با اتحادیه‌ها و نمایندگان کارکنان آغاز کند که تا حد امکان مشاغل خود را در این گروه حفظ کند. این گفتگوها، مدل های استخدامی جدید را نیز پوشش خواهد داد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.