• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

حرکت شرکت Bye Aerospace به سمت خانواده هواپیماهای eFlyer با مدل ۶ تا ۹ نفره

  • کد خبر : 19469
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
حرکت شرکت Bye Aerospace به سمت خانواده هواپیماهای eFlyer با مدل ۶ تا ۹ نفره

شرکت Bye Aerospace قصد دارد خانواده هواپیماهای تمام الکتریک eFlyer خود را با مدلی برای شش تا نه مسافر گسترش دهد که می‌تواند بازار توربوپراپ‌های اجرایی سنتی و جت‌های تجاری سبک را به خود اختصاص دهد. در حالی که جزئیات برنامه جدید گفته نشده، مدیر اجرایی، George Bye می‌گوید این هواپیما در حال حاضر در […]

شرکت Bye Aerospace قصد دارد خانواده هواپیماهای تمام الکتریک eFlyer خود را با مدلی برای شش تا نه مسافر گسترش دهد که می‌تواند بازار توربوپراپ‌های اجرایی سنتی و جت‌های تجاری سبک را به خود اختصاص دهد.

در حالی که جزئیات برنامه جدید گفته نشده، مدیر اجرایی، George Bye می‌گوید این هواپیما در حال حاضر در مرحله طراحی مفهومی است. ما برای این پروژه بسیار هیجان زده‌ایم و به زودی آن را به صورت عمومی اعلام خواهیم کرد.”

Bye می‌گوید که سرعت تولید محصولات پایدار و کم هزینه در حال افزایش است و هواپیماهای الکتریکی کاملاً این جایگاه را پر می‌کنند. با گذشت زمان، تکنولوژی باتری به طرز چشمگیری بهبود می‌یابد و برد و عملکرد لازم را برای هواپیما، به منظور شرکت در رقابت فراهم می‌کند.

اولین مدل بنام eFlyer 2، در اوایل ماه ژوئن مرحله طراحی بحرانی خود را به پایان رساند و این شرکت قبل از پایان سه ماهه سوم سال جاری، مونتاژ اولین فروند آن را آغاز می‌کند.

این شرکت مستقر در Denver، پایتخت Colorado، از ماه آوریل سال ۲۰۱۸ اقدام به آزمایش نسخه مفهومی هواپیماهای دو نفره کرده و بازخورد ارزشمندی از آن درج شده است.

تغییرات، شامل افزایش عرض کابین به طول ۱۰٫۲ سانتی متر و رساندن آن به ۱٫۲ متر، افزایش طول به میزان ۱٫۲ متر و رساندن آن به ۱۱٫۶ متر، افزودن بالچه ها با طراحی بال مرغی شکل است.

سه هواپیما در کمپین آزمایش پرواز شرکت خواهند کرد و صدور گواهینامه بخش ۲۳ ایالات‌متحده آن ها برای اواسط سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده‌است. قدرت هواپیمای eFlyer 2 توسط یک موتور الکتریکی RRP70D رولز رویس با توان ۱۲۰ اسب بخار تأمین می شود که سرعت آن را به بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی آن را به بیش از ۳ ساعت می‌رساند. وزن موتور ۲۶ کیلوگرم بوده و بازدهی آن ۹۵% است و روی سیستم باتری ۷۵۰ ولتاژی هواپیمای eFlyer 2 کار می‌کند. انتخاب تأمین‌کننده پروانه هنوز در دست بررسی است.

هواپیمای تمام کامپوزیت eFlyer 2 در مدارس آموزش پروازی و در رقابت با Cessna 172 و Piper Archer مورد استفاده قرار می‌گیرد. Bye می‌گوید: eFlyer 2 نسبت به این طرح‌ها بسیار ارزان‌تر است و هزینه هر ساعت پرواز آن ۲۳ دلار بوده که در مقایسه با هواپیمای موتور پیستونی ۱۱۰ دلاری، کمتر است. با کاهش هزینه‌های عملیاتی به طرز چشمگیری، آموزش خلبانی و پرواز خصوصی برای بسیاری از مردم در دسترس قرار خواهد گرفت.”

به همین ترتیب، eFlyer 4 جایگزینی بسیار مقرون به صرفه و پایدار برای مربیان پیشرفته و تاکسی‌های هوایی با مسافت کوتاه را ارائه می‌دهد.

هزینه‌های‌ عملیاتی مدل چهارنفره که در مرحله طراحی اولیه خود قرار دارد و قرار است حدود یک سال پس از eFlyer 2 به خدمت گرفته شود، حدود ۳۰ دلار در هر ساعت پرواز خواهد بود. این در حالی است که مدل‌هایی با اندازه مشابه مانند Cessna 182 و Cirrus SR22 حدود ۱۵۰ دلار هزینه خواهند داشت.

eFlyer 2 توسط شرکت‌هایی از جمله Imagine Air در ایالات متحده و Aeolus در اروپا به عنوان تاکسی هوایی معرفی شده است. Bye می‌گوید: “ما قبلاً علاقه بسیار زیادی به eFlyer 4 به عنوان تاکسی هوایی داشته‌ایم و این مدل سهم بزرگی از سفارش ۳۳۰ فروند eFlyer را تشکیل می‌دهد.”

مشتریان اعلام شده شامل یک شرکت استارت آپی به نام Quantum Air در ایالات متحده بوده که سال گذشته سفارش ۲۶ فروند از این هواپیما را داده که از این تعداد، ۲۲ فروند eFlyer 4 است و بازار چارتر بر حسب تقاضا، متعهد به ۱۰۰ فروند هواپیمای BlackBird شده است.

جزئیات سیستم پشرانش eFlyer 4 اعلام نشده است، اما Bye می‌گوید که این هواپیما دارای سرعت کروز ۱۷۵ نات و مداومت پروازی ۵ ساعته خواهد بود. این هواپیما همچنین قابلیت حمل بار با وزن ۴۰۰ کیلو گرم را داشته و یک چتر بازیابی بالستیک ایرفریم برای ایمنی بیشتر دارد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.