• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

حذف بریتانیا از برنامه Galileo

  • کد خبر : 13096
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
حذف بریتانیا از برنامه Galileo

پس از خروج بریتانیا از برگزیت و احتمال محرومیت از شبکه‌­های ارتباطی اتحادیه اروپا، بریتانیا قصد دارد ماهواره ناوبری پرتاب کند. نخست وزیر بریتانیا در ماه می ۲۰۱۸ از آژانس فضایی بریتانیا درخواست ایجاد گروهی متشکل از کارشناسان و مهندسان هوافضا کرده تا سیستم ماهواره‌ای ناوبری بریتانیایی را به همراه قابلیت هدایت موشک طراحی و […]

پس از خروج بریتانیا از برگزیت و احتمال محرومیت از شبکه‌­های ارتباطی اتحادیه اروپا، بریتانیا قصد دارد ماهواره ناوبری پرتاب کند. نخست وزیر بریتانیا در ماه می ۲۰۱۸ از آژانس فضایی بریتانیا درخواست ایجاد گروهی متشکل از کارشناسان و مهندسان هوافضا کرده تا سیستم ماهواره‌ای ناوبری بریتانیایی را به همراه قابلیت هدایت موشک طراحی و راه‌اندازی کنند.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که دسترسی شرکت‌های بریتانیایی به برنامه Galileo در زمینه‌های امنیتی ممکن است، محدود و قطع شود. قبل از رأی‌گیری برگزیت، بریتانیا نقش مهمی در توسعه Galileo داشته و حدود ده میلیارد یورو بر روی رقیب اروپایی سیستم GPS آمریکایی سرمایه‌گذاری کرد. انتظار می­رود Galileo تا سال ۲۰۲۶ بطور کامل عملیاتی شود.

به گفته Downing Street متخصصان دولتی و بخش خصوصی این صنعت با هدف قرار دادن این سیستم انگلیسی تا اواسط سال ۲۰۲۰ در این کار جدید شرکت می­‌کنند. آن­‌ها به طور همزمان سیگنال‌های غیرنظامی و رمزگذاری‌شده را توسعه می‌­دهند تا همانند رقیب آمریکایی خود بتواند طیف وسیعی از برنام‌ه­های تجاری و امنیتی را تحت پوشش قرار دهد. با توجه به تخمین‌ها، میزان هزینه‌ای که بریتانیا به عنوان سهم سالانه در برنامه Galileo پرداخت می­‌کند برابر با هزینه سالانه این سیستم بریتانیایی است. همزمان با این برنامه، دولت بریتانیا زیرساخت‌های زمینی موردنیاز آن را نیز فراهم می­‌کند.

گرگ کلارک، وزیر بازرگانی بریتانیا ماه گذشته، نامه‌ای در اعتراض به خروج بریتانیا از عناصر امن برنامه Galileo به اتحادیه اروپا نوشت. اتحادیه اروپا نیز گفته است بریتانیا تنها قادر به استفاده از سیگنال‌های باز برنامه Galileo است. این در حالی است که اطلاعات امن، موقعیت دقیق، ناوبری و زمان­بندی جزء منابع اطلاعاتی مهم برای بخش دفاعی بریتانیا، زیرساخت‌های حیاتی و بخش اورژانس است.

طبق بررسی‌های اخیر انجام شده توسط Downing Street، تخمین زده شده است که شکست سرویس ماهواره ناوبری می­‌تواند حدود یک میلیارد دلار در روز به اقتصاد بریتانیا ضربه وارد کند. بریتانیا حدود چهل درصد از ماهواره‌های رده کوچک جهان و یک چهارم ماهواره‌های مخابراتی را می­‌سازد که این ارقام بیشتر از ماهواره‌هایی است که در سراسر اروپا ساخته شده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.