• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

جلوگیری وزارت دادگستری امریکا از ادغام شرکت‌های Raytheon و UTC پیش از انجام برخی از واگذاریها

  • کد خبر : 18197
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
جلوگیری وزارت دادگستری امریکا از ادغام شرکت‌های Raytheon و UTC پیش از انجام برخی از واگذاریها

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اعلام کرد تنها در صورتی با پیشنهاد ادغام شرکت‌های Raytheon و United Technologies موافقت خواهد کرد که این شرکت ها برخی از تجارت های رادیویی، اپتیکی و GPS خود را واگذار نمایند. در ۲۶ مارس، وزارت دادگستری امریکا، شکایتی مبنی بر لغو قرارداد ادغام این شرکت‌ها در دادگاهی در منطقه کلمبیا […]

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اعلام کرد تنها در صورتی با پیشنهاد ادغام شرکت‌های Raytheon و United Technologies موافقت خواهد کرد که این شرکت ها برخی از تجارت های رادیویی، اپتیکی و GPS خود را واگذار نمایند.

در ۲۶ مارس، وزارت دادگستری امریکا، شکایتی مبنی بر لغو قرارداد ادغام این شرکت‌ها در دادگاهی در منطقه کلمبیا تنظیم کرد و اعلام داشت در صورتی از این شکایت صرفه‌نظر خواهد کرد که یکسری از واگذاری‌ها انجام شود.

دولت از شرکت Raytheon می‌خواهد تجارت رادیوهای هوایی نظامی را که شامل تأسیساتی در Fort Wayne در Indiana و Largo در فلوریدا است، واگذار کند.

شرکت United Technologies می‌خواهد تجارت GPS نظامی خود را به بخشی از شرکت دفاعی BAE Systems که در آمریکا مستقر است یا یک عرضه کننده دیگر، بفروشد.

علاوه بر این، UTC باید تجارت سیستم‌های نوری خود، از جمله سایتی در Danbury را به یک خریدار تأیید شده توسط دولت ایالات متحده واگذار کند.

DOJ می‌گوید: “ادغام این شرکت‌ها بدون واگذاری‌، می‌تواند رقابت بین دو تأمین کننده اصلی رادیوهای هوایی نظامی و سیستم‌های GPS نظامی برای وزارت دفاع را از بین ببرد و شرکت ادغام شده را قادر سازد تا رقابت را برای اجزای چندگانه مورد استفاده در ماهواره‌های شناسایی کاهش دهد.”

شرکت Raytheon از نظر دادن درمورد شرایط DOJ امتناع کرد و UTC به درخواستی مبنی بر ارائه نظر خود، پاسخی نداد.

براساس پرونده امنیتی UTC، شرکت‌ها پیش از این انتظار داشتند تا این توافق در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بسته شود.

به عنوان بخشی از ادغام پیشنهادی، UTC تصمیم گرفت کسب و کارهای مربوط به Otis elevator و تهویه هوای وسایل حمل و نقل را واگذار کند.

DOJ می گوید: UTC و Raytheon  تنها شرکت‌هایی هستند که رادیوهای هوایی نظامی را توسعه داده و به تولید و فروش آن می‌پردازند و تنها رقبای سیستم‌های GPS نظامی برای کاربردهای هوانوردی و دریایی می‌باشند.

این آژانس همچنین رقابت بین شرکت‌هایی که از فناوری GPS نظامی برای کاربردهای زمینی استفاده می‌کنند و نیز شرکت هایی که اجزای سازنده ماهواره‌های شناسایی الکترو نوری/مادون قرمز مبتنی بر فضا را تولید می‌کنند، محدود کرد.

در واقع، بدون واگذاری، ادغام این شرکت‌ها منجر به افزایش قیمت و رقابت کمتر خواهد شد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.