• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

جذب سرمایه جدید شرکت Lilium برای راه اندازی تاکسی‌های هوایی

  • کد خبر : 18253
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
جذب سرمایه جدید شرکت Lilium برای راه اندازی تاکسی‌های هوایی

استارت آپ آلمانی Lilium اعلام کرد با وجود شیوع ویروس کرونا، سرمایه‌گذاری خود را برای راه‌اندازی تاکسی‌های هوایی در آلمان، به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار – از سوی حامیان موجود به رهبری Tencent چین – افزایش می‌دهد. این بودجه در کل، مبلغی بیش از ۳۴۰ میلیون دلار را برای شرکت Lilium مستقر در مونیخ فراهم […]

استارت آپ آلمانی Lilium اعلام کرد با وجود شیوع ویروس کرونا، سرمایه‌گذاری خود را برای راه‌اندازی تاکسی‌های هوایی در آلمان، به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار – از سوی حامیان موجود به رهبری Tencent چین – افزایش می‌دهد.

این بودجه در کل، مبلغی بیش از ۳۴۰ میلیون دلار را برای شرکت Lilium مستقر در مونیخ فراهم می‌کند. این شرکت که در حال توسعه یک هواپیمای کاملاً الکتریکی عمودپرواز بوده، امیدوار است که بتواند این هواپیما را از سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کرده و به بهره برداری رساند.

بودجه مذکور برای توسعه بیش تر جت پنج نفره Lilium استفاده می شود که طراحی آن به صورت بال-ثابت بوده و نیروی پیشرانش آن توسط ۳۶ موتور الکتریکی تأمین می شود. همچنین این هواپیما، آماده تولید انبوده در مجتمع تولیدی تازه تکمیل‌شده شرکت است.

این شرکت در ماه اکتبر گفت که نمونه اولیه، به سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته است.

این هواپیما پس از توسعه کامل قادر خواهد بود یک پرواز میان شهری با مسافت ۳۰۰ کیلومتر را در یک ساعت طی کند.

Lilium همچنین از وجود مشکلاتی، نظیر آتش‌سوزی باتری که باعث نابودی دو نمونه اولیه آن شد، گزارش داد. در همین حال، متخصصان، درمورد امکان پذیر بودن خدمات اجرایی که قرار است با پروازهای میان شهری یا قطار و مسافرت با خودرو رقابت کند، تردید کرده اند.

Daniel Wiegand، مدیر عامل شرکت در پاسخ به این پرسش که آیا آتش‌سوزی سرمایه گذاران را فراری داده‌است، گفت: “آن ها می دانند که آتش‌سوزی آزاردهنده است، اما فاجعه‌ نیست. سرمایه گذاران ما، به ما اعتماد به نفس بسیار داده‌اند”.

Lilium که در سال ۲۰۱۵ توسط Wiegand و دو دوست از دانشگاه فنی مونیخ تأسیس شده است، بودجه‌ای به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار دارد.

David Wallerstein، افسر ارشد اکتشاف در Tencent، در بیانیه‌ای گفت: “ما در Tencent متعهد به پشتیبانی از فناوری‌هایی هستیم که معتقدیم پتانسیل مقابله با بزرگترین چالش‌های جهان را دارند”.

Tencent به سرمایه گذاران موجود یعنی Atomico ،Freigeist و LGT پیوسته است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.