• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
10

جت جنگنده آموزشی بوئینگ T-X برای آموزش نیروی هوایی ارتش امریکا انتخاب شد

  • کد خبر : 13329
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
جت جنگنده آموزشی بوئینگ T-X برای آموزش نیروی هوایی ارتش امریکا انتخاب شد

نیروی هوایی ارتش آمریکا، جت جنگنده آموزشی پیشرفته جدید بوئینگ موسوم به “T-X” را که ظاهر و مشخصاتی کاملا جدید دارد، برای آموزش نیروهای خود انتخاب کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، رقابت برای ساخت نسل بعدی جت جنگنده آموزشی به پایان رسید و بوئینگ قرارداد ۹.۴ میلیارد دلاری را برای ساخت […]

نیروی هوایی ارتش آمریکا، جت جنگنده آموزشی پیشرفته جدید بوئینگ موسوم به “T-X” را که ظاهر و مشخصاتی کاملا جدید دارد، برای آموزش نیروهای خود انتخاب کرد.

جت جنگنده آموزشی بوئینگ T-X برای آموزش نیروی هوایی ارتش امریکا انتخاب شد

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، رقابت برای ساخت نسل بعدی جت جنگنده آموزشی به پایان رسید و بوئینگ قرارداد ۹.۴ میلیارد دلاری را برای ساخت هواپیمای T-X به دست آورد.

بوئینگ با همکاری شرکت “Saab”، نیروی هوایی آمریکا را با ۳۵۱ جت، ۴۶ شبیه ساز و تجهیزات مختلف زیرساختی دیگر برای جایگزینی ناوگان قدیمی “T-38” که نیم قرن مورد استفاده قرار گرفته است، تامین خواهد کرد.

بوئینگ می‌گوید که این قرارداد اجازه می‌دهد شروع به پردازش و ساخت سفارشات کنیم و آنها را برای تولید کامل آماده کنیم.

جت T-X برای شروع فعالیت در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است و سفارش اولیه ۳۵۱ فروند از این جت می‌تواند به هزار فروند گسترش یابد.

تاکنون دو نمونه از این جت آموزشی ساخته شده و به عنوان بخشی از یک مسابقه، به پرواز درآمده‌اند. مسابقه‌ای که شامل جت‌های شرکت‌هایی مانند لئوناردو، لاکهید مارتین، KAI، Northrop Grumman، BAE Systems، سیرا نوادا، TAi، Stavatti و Textron AirLand بود.

“بوئینگ T-X” دارای دو دُم برای مانور بیشتر و صندلی استادیومی و کابین خلبان پیشرفته با سیستم‌های آموزشی جاسازی شده است. این جت توانایی دارد که با آموزش مدرن مبتنی بر زمین ترکیب شود و پیش‌بینی می‌شود چند دهه خدمات ارائه دهد.

لین کارت، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بوئینگ، می‌گوید: اعلان امروز، نقطه اوج سال‌ها تمرکز بی‌نظیر توسط تیم بوئینگ و ساب است. این قرارداد، نتیجه مستقیم سرمایه گذاری مشترک ما در ایجاد سیستم متمرکز بر نیازهای منحصر به فرد نیروی هوایی ایالات متحده است. ما انتظار داریم T-X به عنوان یک برنامه اصلی برای این قرن باشد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.