• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

جایزه پانصد هزار دلاری Dropcopter در مسابقه Grow-NY

  • کد خبر : 17386
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
جایزه پانصد هزار دلاری Dropcopter در مسابقه Grow-NY

  در حالی که کشاورزان از پهپادها برای ردیابی کارآمد در مسائل مربوط به محصولات زراعی و گرفتن عکس‌های هوایی استفاده می‌کنند، Dropcopter مستقر در Siracuse، ایده‌ی جدیدی را مطرح کرد: گرده افشانی درختان میوه و گردو. بنیانگذاران این پروژه، آدام فین و مت کوبال در سال ۲۰۱۴ از طریق وبلاگ موتور سیکلت با هم […]

 

در حالی که کشاورزان از پهپادها برای ردیابی کارآمد در مسائل مربوط به محصولات زراعی و گرفتن عکس‌های هوایی استفاده می‌کنند، Dropcopter مستقر در Siracuse، ایده‌ی جدیدی را مطرح کرد: گرده افشانی درختان میوه و گردو.

بنیانگذاران این پروژه، آدام فین و مت کوبال در سال ۲۰۱۴ از طریق وبلاگ موتور سیکلت با هم ملاقات کردند و سرانجام این گفتگو به ساخت پهپادها تبدیل شد.

در حالی که Fine در این مدت در تلاش برای توسغه پهپادها برای تحویل غذا و نوشیدنی به زمین گلف بود (گلف بازان از پرواز پر سر و صدا متنفر هستند)، کوبال تصمیم گرفت پهپادی را تولید کند که به گرده افشانی درختان کمک کرده و بدین ترتیب به کار زنبورهای عسل سرعت می بخشد.

کار گرده افشانی با پهپاد، داوران را در مسابقه Grow-NY در ماه نوامبر در روچستر تحت تأثیر قرار داد و Dropcopter از میان ۲۰۰ رقابتگر، یکی از هفت برنده مسابقه بود و توانست جایزه ۵۰۰۰۰۰ دلاری را دریافت کند.

این شرکت در ابتدا در سن فرانسیسکو در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و با تولیدکنندگان بادام که ۴۰۰۰۰۰ دلار برای گرده افشانی هزار هکتار زمین بادام خرج می‌کنند، شروع به کار کرد. این یک عمل صنعتی برای حمل و نقل زنبورهای عسل از سراسر ایالات‌متحده است تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها به اندازه کافی برای گرده‌افشانی درختان کالیفرنیا در دسترس هستند. این صنعت از ۱٫۸ میلیون کلنی برای گرده افشانی تقریباً یک میلیون هکتار زمین بادام در سراسر کشور استفاده می کند.

در حدود یک سوم غذایی که می‌خوریم از طریق گرده افشانی به دست می‌آید زنبورها تنها گرده‌افشان‌ها نیستند. طبق مطالعه نوامبر ۲۰۱۵ توسط دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign، گرده‌افشان‌‎ها غیر از زنبور، مگس‌ها، سوسک‌ها، پروانه‌ها، مورچه‌ها، پرندگان و خفاش‌ها هستند و حدود ۲۵% تا ۵۰% از کل بازدید به شکوفه گل ها را انجام می دهند. اما زنبورهای عسل ۵۰% تا ۷۵% این کار را انجام می‌دهند. برای برخی محصولات زراعی مانند بادام، فقط زنبورهای عسل می توانند گرده افشانی کنند.

طبق اعلام فدراسیون زنبورداری آمریکا، “زنبورهای عسل نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار به ارزش تولید محصولات آمریکایی کمک می‌کنند.”

پهپادها می‌توانند تمام این کارها را در حالی که ۴۰ هکتار را در یک ساعت پوشش می‌دهند، انجام دهند. همچنین می‌توانند بر خلاف همتایان کوچک و راه راه خود، زنبورها، برای گرده افشانی هر درخت در باغ برنامه‌ریزی شوند.

جنبه جالب تحقیق Dropcopter این است که این پهپادها به تنهایی باعث افزایش ۲۵% تا ۵۰% میوه و گردو شده‌اند. تاکنون Dropcopter توانسته است سیب، گیلاس، گلابی، پسته و بادام را گرده‌افشانی کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.