• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

توصیه EASA به شرکت‌های هواپیمایی درمورد نحوه استفاده صحیح از سیستم تهویه

  • کد خبر : 18320
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
توصیه EASA به شرکت‌های هواپیمایی درمورد نحوه استفاده صحیح از سیستم تهویه

به عنوان بخشی از اقدامات برای محدود کردن خطر سرایت ویروس کرونا، قانونگذار ایمنی اروپا به اپراتورهای هواپیماهای تجاری توصیه می‌کند روش‌های جدیدی را اتخاذ کنند تا سیستم تهویه هوای خود را بطور منظم خاموش کنند. آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا (EASA) می‌گوید: خاموش کردن فن‌ها در فواصل معین، باعث تسریع در تبادل […]

به عنوان بخشی از اقدامات برای محدود کردن خطر سرایت ویروس کرونا، قانونگذار ایمنی اروپا به اپراتورهای هواپیماهای تجاری توصیه می‌کند روش‌های جدیدی را اتخاذ کنند تا سیستم تهویه هوای خود را بطور منظم خاموش کنند.

آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا (EASA) می‌گوید: خاموش کردن فن‌ها در فواصل معین، باعث تسریع در تبادل هوا در کابین می‌شود.

این توصیه، بخشی از مجموعه توصیه‌های عملیاتی برای اپراتورهای هواپیماهای مسافربری و باربری در واکنش به شیوع ویروس کرونا است.

شرکت‌های مسافربری باید برای عملیات موردنظر، ماسک‌های صورت استاندارد و مناسب برای جراحی  را به تعداد کافی تأمین کنند و این ماسک ها باید بطور مداوم توسط خدمه پرواز که با مسافران و سایر افراد غیرپرسنل ارتباط مستقیم دارند، استفاده شوند و هر ۴ ساعت تعویض گردند.

EASA می‌گوید که ضدعفونی کننده های دست باید در دستشویی قرار داده شود و خدمه اطلاع دهند که شستشوی مکرر دست از مؤثرترین تدابیر برای محدود کردن انتقال ویروس است، اگرچه تأیید می‌کند که ظرفیت مخزن آب برای این کار ممکن است محدودیت داشته باشد که در این صورت باید از دستکش یک بار مصرف استفاده شود.

خطوط هواپیمایی می‌بایست تا جایی که شرایط وزن و تعادل هواپیما برقرار است، مسافرین را با رعایت فاصله در کابین مستقر نماید – اجتناب از نشستن بر روی صندلی های وسط در ردیف های سه تایی- و مسافران را به استفاده از ماسک های صورت تشویق کند.

آن‌ها همچنین باید با مقامات بهداشتی همکاری کرده و خدمه را تشویق کنند که تا حد امکان، به شناسایی و ردیابی مسافرین دارای علائم عفونت تنفسی بپردازند و در صورت لزوم، به جمع آوری داده های مسافران، به ویژه آن هایی که در همان بخش از کابین هستند بپردازند. چنانچه وجود ویروس کرونا در پرواز تأیید شود، با ردیابی مسافران، اقداماتی برای ارزیابی شیوع بین مسافران انجام شود.

EASA می‌افزاید: “اپراتورهای هواپیما، صرف نظر از منطقه پروازی، باید دسترسی به بخش مختص به خدمه در کابین را، به جز برای خدمه محدود کنند و به حداقل برسانند. سایر پرسنل، از جمله پرسنل زمینی و پرسنل پزشکی، اگر برای تکمیل وظیفه خود لازم نباشند، سوار هواپیما نشوند و هرجا که ممکن است، از اسناد الکترونیکی استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.