• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

توسعه کسب و کارهای فضاپایه – در متن توجه سازمان فضایی ایران

  • کد خبر : 13009
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
توسعه کسب و کارهای فضاپایه – در متن توجه سازمان فضایی ایران

در راستای توسعه کسب و کارهای فضاپایه ، طی توافقی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران مقرر شد منابع وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در اختیار متقاضیان حوزه فضایی نیز قرار گیرد. دکتر شبنم یزدانی، دستیار رییس سازمان فضایی ایران در توسعه کسب و کارهای فضاپایه با اعلام این خبر […]

در راستای توسعه کسب و کارهای فضاپایه ، طی توافقی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران مقرر شد منابع وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در اختیار متقاضیان حوزه فضایی نیز قرار گیرد.

توسعه کسب و کارهای فضاپایه در متن توجه سازمان فضایی ایران

دکتر شبنم یزدانی، دستیار رییس سازمان فضایی ایران در توسعه کسب و کارهای فضاپایه با اعلام این خبر اظهار کرد: موضوع توسعه بخش خصوصی در حوزه فضایی بطور جدی در دستور کار سازمان فضایی قرار داشته و تامین منابع مالی مورد نیاز در قالب وام یکی از ضرورت‌های تکمیل زنجیره ارزش آن است، از این رو مقرر شده منابع مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت قالب وام وجوه اداره شده و متناسب با مبلغ قرارداد شرکت‌ها با بخش دولتی و عمومی برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های تحقیق و توسعه، توسعه کسب‌ و کار، صادرات کالا و خدمات بخش‌های خصوصی و تعاونی غیر دولتی، تامین تجهیزات و توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی اختصاص یابد.

یزدانی افزود: با بررسی وضعیت موجود، تصمیم گرفته شد که به زودی فاز جدیدی از اعطای تسهیلات در این حوزه شکل گیرد و با توجه به برنامه کسب‌وکار تدوین‌شده از سوی متقاضیان وام وجوه اداره شده، میزان وام اعطایی آن از سوی کارگروه مربوطه مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به گروه‌بندی وام‌های وجوه اداره شده و فعالان این بخش گفت: در حال حاضر ۴ کارگروه شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، محتوا و امنیت وجود دارند که متقاضیان حوزه فضایی نیز می‌توانند درخواست خود را در یکی از این دسته‌بندی‌ها ارائه دهند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فضایی ایران، یزدانی خاطرنشان کرد: به منظور کمک به تسریع انجام پروژه‌های فعال در حوزه فضایی، شرکت‌های خصوصی و کسب‌وکارهایی که دارای قرارداد فعال در این حوزه هستند، می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فرآیند انجام کار، به صفحه مربوط به وام وجوه اداره شده در وبگاه رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس https://ict.gov.ir مراجعه کنند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.