• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
14

توسعه موتورهای الکتریکی با راندمان بالا توسط شرکت Ampaire

  • کد خبر : 19792
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
توسعه موتورهای الکتریکی با راندمان بالا توسط شرکت Ampaire

نگرانی‌های زیاد در مورد افزایش انتشار دی‌اکسیدکربن، سبب تقاضای جهانی وسایل نقلیه الکتریکی و هیبرید-الکتریکی شده است. صنعت هواپیمایی نیز تحت تحول مشابهی قرار دارد و در حال تجزیه و تحلیل هزینه و مزایای عملکرد هوانوردی با نیروی پیشران الکتریکی است. اگر هزینه‌های زیرساخت سفرهای هوایی کاهش یابد، گسترش سفرهای هوایی به نقاط دور و […]

نگرانی‌های زیاد در مورد افزایش انتشار دی‌اکسیدکربن، سبب تقاضای جهانی وسایل نقلیه الکتریکی و هیبرید-الکتریکی شده است. صنعت هواپیمایی نیز تحت تحول مشابهی قرار دارد و در حال تجزیه و تحلیل هزینه و مزایای عملکرد هوانوردی با نیروی پیشران الکتریکی است. اگر هزینه‌های زیرساخت سفرهای هوایی کاهش یابد، گسترش سفرهای هوایی به نقاط دور و مناطقی با خدمات کم امکان‌پذیر خواهد شد.

شرکت Ampaire مستقر در کالیفرنیا، متعهد است تا با توسعه هواپیماهای الکتریکی که از نظر زیست محیطی تمیز، کم هزینه‌تر، ایمن و بی سروصدا هستند، دیدگاه خود را تحقق بخشد.

در مقایسه با هواپیماهای سنتی که دارای موتور احتراقی هستند، Ampaire به دنبال دستیابی به کاهش ۹۰ درصدی در هزینه سوخت، کاهش ۵۰ درصدی در تعمیر و نگهداری و کاهش ۶۶ درصدی سروصداها در هنگام برخاست و فرود از طریق توسعه هواپیمای تمام الکتریکی است که انتشار گاز آن نیز صفر می‌باشد.

این شرکت، هواپیمای ملخی الکتریکی را توسعه می‌دهد که از نظر زیست محیطی تمیز، ایمن، بدون سروصدا و از نظر عملیاتی کم‌هزینه‌تر باشند.

Ampaire در حال حاضر در مرحله نمونه‌سازی است و یک معماری با منبع توان دوگانه توسعه داده تا افزونگی را در حین سناریوهای پرواز آزمایشی اولیه ممکن نموده و به ارزیابی و توسعه تکنیک‌های تقسیم توان و بار پیشرانش بین منابع سوخت و توان الکتریکی بر اساس محموله، سرعت کروز و مسیر پرواز بپردازد.

نمونه اولیه فعلی Ampaire – که نمونه بازسازی شده Cessna 337 Skymaster است – از یک معماری ترکیبی توکار و موازی بهره می‌برد: یک ملخ با موتور احتراق استاندارد در قسمت عقب هواپیما قرار دارد و یک ملخ که قدرت آن به صورت الکتریکی تأمین می شود نیز در جلو قرار داده می شود. در حین پرواز، می‌توان توان را به صورت پویا در هر دو سیستم پیشرانش تقسیم کرد تا سرعت، توان، مصرف سوخت یا سروصدا بهینه شود.

سیستم تحویل توان برای هواپیمای نمونه اولیه Ampaire از منبع تغذیه باتری با ولتاژ بالا با بازه ۵۰۰ تا ۷۳۸ ولت تشکیل شده است. سیستم های کنترل و نظارت اویونیک معمول از یک منبع تغذیه ۲۸ ولت استفاده می‌کنند، بنابراین یک راه‌حل مبدل DC-DC که از یک ورودی با دامنه وسیع عمل می کند و آن را با یک خروجی ۲۸ ولت تنظیم می‌کند، مورد نیاز بود. به دلیل وجود باتری با ولتاژ بالا، ایزوله کردن نیز ضروری است و یک توان با قدرت حداکثر ۵۰۰ وات موردنظر بود.

علاوه بر این از تیم طراحی Ampaire خواسته شده است که محصول نهایی در سایز کوچک، با راندمان بالا، امکان مدیریت حرارتی ساده و نمونه‌سازی سریع ارائه شود.

با استفاده از این الزامات طراحی، تیم مهندسی Vicor توصیه کرده که تبدیل و تنظیم توان در ۲ مرحله انجام شود تا بهره‌وری و چگالی توان بهینه شده و مدیریت حرارتی ساده شود. از مبدل باس با نسبت ثابت (BCM) برای ایزوله کردن و  تبدیل کاهشی باتری ولتاژ بالا استفاده شده و به دنبال آن مبدل ولتاژ کم DC-DC برای تنظیم خروجی مبدل باس به ۲۸ ولت به کار گرفته می‌شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.