• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

توسعه سنسورهای فضایی توسط سازمان دفاع موشکی آمریکا

  • کد خبر : 16441
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
توسعه سنسورهای فضایی توسط سازمان دفاع موشکی آمریکا

سازمان دفاع موشکی ایالات متحده ۲۹ اکتبر اعلام کرد به هر کدام از چهار شرکت Northrop Grumman، Raytheon، Leidos و L3Harris مبلغی به میزان ۲۰ میلیون دلار برای طراحی سنسورهای فضایی که قابلیت ردیابی موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک را دارند، اعطا کرده است. این چهار شرکت از بین دوازده پروپوزال ارسال‌شده برای برنامه سنسورهای فضایی […]

سازمان دفاع موشکی ایالات متحده ۲۹ اکتبر اعلام کرد به هر کدام از چهار شرکت Northrop Grumman، Raytheon، Leidos و L3Harris مبلغی به میزان ۲۰ میلیون دلار برای طراحی سنسورهای فضایی که قابلیت ردیابی موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک را دارند، اعطا کرده است.

این چهار شرکت از بین دوازده پروپوزال ارسال‌شده برای برنامه سنسورهای فضایی ردیاب موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک انتخاب شده‌اند. این پروپوزال‌ها توسط کنسرسیوم سازمان فضایی و سیستم موشکی نیروی هوایی درخواست شد.

برنامه سنسورهای فضایی ردیاب موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک قبلا با عنوان لایه سنسورهای فضایی شناخته می‌شد.

طبق این قرارداد، هر شرکت باید تا ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۰ نمونه اولیه حسگر خود را طراحی کرده باشد. این مبالغ، ۱۰ ماه پس از انتشار گزارش دفاع موشکی توسط دولت ترامپ، اعطا شد. این کمیته خواستار بکارگیری سنسورهای فضایی برای نظارت، کشف و ردیابی پیشرفته مانور موشک‌های هایپرسونیک در هر نقطه از جهان بود. در این بررسی آمده است که سنسورهای فضایی باید از معیارهایی نظیر انعطاف‌پذیری حرکتی برخوردار باشند تا بدون محدودیت بتوانند کل پرواز موشک‌ها از لحظه شروع تا پایان را ردیابی کنند.

ایالات متحده از سال ۱۹۹۰ دارای سپر موشکی (شبکه‌ای از رادارهای زمین، هوایی و دریایی) برای حفاظت از مردم خود در برابر موشک‌های بالستیک کشورهایی مانند کره شمالی و ایران است. تام کاراکو، تحلیلگر دفاع موشکی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا گفت: سنسورهای فضایی ردیاب موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک، قابلیت‌های جدید ردیابی سلاح‌های پیشرفته هایپرسونیک تولید شده توسط چین و روسیه را که توسط سیستم‌های فعلی قابل شناسایی نیست را دارا می باشد. کاراکو این برنامه و جایزه آن را مسیری درست نامید و گفت که اکنون ایالات متحده نیاز به ردیابی موشک‌های هایپرسونیک و بالستیک دارد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.