• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

توافق جدید دو سازنده قطعات ماهواره در بریتانیا؛ یوتلست و ایرباس

  • کد خبر : 13840
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
توافق جدید دو سازنده قطعات ماهواره در بریتانیا؛ یوتلست و ایرباس

سازمان ارتباطات یوتلست برای ساخت بخش‌هایی از دو ماهواره بریتانیایی، قرارداد چند میلیون پوندی با بخش دفاعی و فضایی ایرباس امضا کرده است. در بخشی از این قرارداد ایرباس قطعات و بخش‌های اصلی را در سایت‌های خود در شهر پورتموث و استیونج خواهد ساخت. کارخانه‌های مربوطه تمامی محموله‌های مخابراتی، سازه‌های پلتفرم، زیرسیستم پیشرانش، آنتن‌ها و […]

سازمان ارتباطات یوتلست برای ساخت بخش‌هایی از دو ماهواره بریتانیایی، قرارداد چند میلیون پوندی با بخش دفاعی و فضایی ایرباس امضا کرده است.

توافق جدید دو سازنده قطعات ماهواره در بریتانیا؛ یوتلست و ایرباس

در بخشی از این قرارداد ایرباس قطعات و بخش‌های اصلی را در سایت‌های خود در شهر پورتموث و استیونج خواهد ساخت. کارخانه‌های مربوطه تمامی محموله‌های مخابراتی، سازه‌های پلتفرم، زیرسیستم پیشرانش، آنتن‌ها و چندین مکانیزم را برای هر دو ماهواره تولید خواهند کرد. مونتاژ نهایی این ماهواره‌ها نیز در سایت ایرباس در شهر تولوز فرانسه انجام خواهد شد. طبق گزارشات، ارزش این قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیون یورو است.

بر اساس ادعای انتشار یافته بخش‌هایی از شش عدد از هفت ماهواره یوتلست در بریتانیا ساخته خواهد شد که بودجه سالانه ۴۰ میلیون یورویی را در پی خواهد داشت. همچنین این قرارداد ۵۰۰ شغل با مهارت بالا در شهرهای مذکور را بوجود خواهد آورد.

دو ماهواره جدید یوتلست جایگزین سه ماهواره موجود این شرکت می‌شوند و قرار است در سال ۲۰۲۱ به فضا ارسال شوند. وزیر کار بریتانیا گرگ کلارک افزود: « بریتانیا در توسعه فناوری ماهواره در دنیا پیشگام است، این ادعا از آنجا می‌آید که در حدود ۴۰ درصد از بازرگانی دنیا در حوزه ماهواره‌های کوچک در اختیار بریتانیا است و همچنین در ساخت قطعات اصلی برای یکی از چهار منظومه ماهواره اصلی مخابراتی دنیا سهیم است.

این قرارداد جدید بر اساس اعلام‌های قبلی، در راستای استراتژی صنعتی که بریتانیا در آن سرمایه‌گذاری کرده است، بنیان شده و اولین اقدام بریتانیا، تعیین اولین پایگاه فضایی در سوترلند و شروع به ساخت آن است. این پایگاه فضایی تجربه، تخصص و قابلیت‌های ما در زمینه فضایی را بیشتر توسعه می‌دهد و ما را قادر به ارسال ماهواره‌های کوچک می‌کند».

کارشناسان بریتانیایی تاکنون در تولید و توسعه ۲۳ عدد از ۳۸ ماهواره یوتلست که اکنون در فضا در حال کار هستند، نقش داشتند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.