• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

اصلاحات بودجه و تلاش مضاعف ناسا برای سفر انسان به ماه در ۲۰۲۴

  • کد خبر : 14864
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
اصلاحات بودجه و تلاش مضاعف ناسا برای سفر انسان به ماه در ۲۰۲۴

رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ از اصلاح بودجه ناسا که شامل افزایش ۶/۱ میلیارد دلاری برای سفر انسان به ماه تا سال ۲۰۲۴ است، خبر داد. این اصلاحیه که شامل افزایش بودجه اولیه ۲۱ میلیارد دلاری آژانس فضایی برای سال ۲۰۲۰ بود، برای تایید به کنگره آمریکا رفت. بعد از گذشت چندین دهه از […]

رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ از اصلاح بودجه ناسا که شامل افزایش ۶/۱ میلیارد دلاری برای سفر انسان به ماه تا سال ۲۰۲۴ است، خبر داد. این اصلاحیه که شامل افزایش بودجه اولیه ۲۱ میلیارد دلاری آژانس فضایی برای سال ۲۰۲۰ بود، برای تایید به کنگره آمریکا رفت.

بعد از گذشت چندین دهه از قدم گذاشتن آخرین مرد آمریکایی بر ماه در سال ۱۹۷۲، این افزایش بودجه پیشنهاد ناسا برای فرستادن اولین زن فضانورد آمریکایی به سطح ماه را عملی می‌کند.

ناسا این ماموریت را تحت عنوان آرتمیس (Artemis) نام‌گذاری کرد که به یکی از اساطیر یونان اشاره دارد (آرتمیس خواهر دوقلوی آپولو و الهه ماه است). پروژه آرتمیس علاوه بر اولین زن فضانورد، یک فضانورد مرد را نیز به ماه می‌برد.

ناسا در ابتدا قصد داشت این ماموریت را در سال ۲۰۲۸ عملی کند اما دولت ترامپ به ناسا دستور داد تا اجرای این پروژه را برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کند.

ترامپ در توییتر نوشت : «دولت من ناسا را به عظمت گذشته خود برمی‌گرداند؛ ما دوباره به ماه و سپس به مریخ می‌رویم.» ترامپ گفته است که بودجه اضافه به بازگشت «با عظمت»کشور به عرصه فضا کمک می‌کند.

جیم برایدنستاین، مدیر ناسا اعلام کرد: «این سرمایه‌گذاری پیش قسطی برای پروژه‌های ناسا است و به ما کمک می‌کند تا در طراحی، توسعه و اکتشاف پیشرفتی شگرف داشته باشیم.»

این سازمان ۱ میلیارد دلار از این بودجه را برای توسعه سیستم‌های ماه‌نشین استفاده خواهد کرد.

۶۵۱ میلیون دلار از بودجه به سیستم حامل برای ماموریت‌های مربوط به ماه و فضاپیما اوریون که یک کپسول سرنشین‌دار برای حمل فضانوردان به فضا است، اختصاص داده می‌شود.

۱۳۲ میلیون دلار بودجه باقی‌مانده نیز به اکتشاف تکنولوژی‌هایی نظیر رانشپر خورشیدی-الکتریکی (SEP) و اثبات آب شدن یخچال‌های قطبی اختصاص داده می‌شود. حدود ۹۰ میلیون دلار نیز برای تکمیل بررسی نواحی قطبی ماه پیش از این ماموریت در نظر گرفته شده است..

شرکت بویینگ پیمانکار اصلی سیستم حامل است که ناسا برای ماموریت‌های ماه و حتی مریخ در نظر دارد. برایدنستاین در یکی از جلسات سنا در ماه مارس پیشنهاد بررسی تمامی گزینه‌های ممکن توسط ناسا را به مجلس سنا داد که ازجمله این پیشنهادات می‌توان به استفاده از یک موشک تجاری برای ارسال کپسول اوریون در تاریخ مد نظر اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.