• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

تلاش‌های صنعت هوافضا برای زیست سبز

  • کد خبر : 16961
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

با فشار کمیسیون اروپا جهت ایجاد فضای سبز و افزایش بودجه برای تحقیقات و توسعه در این زمینه‌، شرکت‌های هوافضا به آرامی شروع به افزایش زیست پاکیزه در بخش خود کرده‌اند. طبق اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، از سال ۱۹۹۰ تأثیرات زیست محیطی هر مسافر هوایی به نصف کاهش یافته است، […]

با فشار کمیسیون اروپا جهت ایجاد فضای سبز و افزایش بودجه برای تحقیقات و توسعه در این زمینه‌، شرکت‌های هوافضا به آرامی شروع به افزایش زیست پاکیزه در بخش خود کرده‌اند.

طبق اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، از سال ۱۹۹۰ تأثیرات زیست محیطی هر مسافر هوایی به نصف کاهش یافته است، هواپیماهای مدرن ساکت‌تر پرواز می‌کنند، سوخت بیشتری نسبت به دهه‌های اخیر صرفه‌جویی می‌شود و در هر پرواز CO2 کمتری انتشار می‌یابد. با این حال هنوز ۳٫۲% از CO2 انتشار شده توسط این صنعت می‌باشد.

از آنجا که بخش حمل و نقل هوایی در مسیری رقابتی است و همراه با مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت سوخت بوده است، تحقق لزوم تغییرات زیستی در این صنعت به آرامی صورت گرفته است. ولی اکنون برای جستجوی رویکردهای نوآورانه تحت فشار قرار گرفته است.

از سال ۲۰۲۰، این صنعت متعهد می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ میزان انتشار کربن خالص خود را  به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در اوایل سال جاری، در نمایشگاه هوایی پاریس، ۲۳ نماینده صنعت حمل و نقل هوایی، سازمان‌های تحقیقاتی و انجمن‌های دانشگاهی متعهد شدند که در آینده مشارکت هوای پاک در اروپا را دنبال کنند و بتوانند تا سال ۲۰۵۰ برنامه‌ای برای دفع کربن‌زدایی داشته باشند. این مشارکت بین کمیسیون و صنعت هوانوردی اروپا صورت می‌پذیرد؛ تا فعالیت‌های تحقیقاتی را برای ارائه هواپیماهای ساکت‌تر و سازگارتر با محیط زیست انجام دهند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.