• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
10

تقویت پدافند هوایی دریایی با کمک هواپیمای گشت دریایی ساخت ترکیه

  • کد خبر : 17986
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
تقویت پدافند هوایی دریایی با کمک هواپیمای گشت دریایی ساخت ترکیه

ترکیه همچنان از هواپیماهای گشت دریایی داخلی در مأموریت‌های از دریای سیاه تا اژه و از دریای مدیترانه شرقی تا سواحل لیبی استفاده می‌کند. هواپیمای P235 به عنوان بخشی از پروژه Meltem-2 در سال ۲۰۱۴ تولید و به فهرست موجودی نیروی دریایی ترکیه اضافه شد. این هواپیما در کنار نیروهای آمریکایی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، کانادایی، […]

ترکیه همچنان از هواپیماهای گشت دریایی داخلی در مأموریت‌های از دریای سیاه تا اژه و از دریای مدیترانه شرقی تا سواحل لیبی استفاده می‌کند.

هواپیمای P235 به عنوان بخشی از پروژه Meltem-2 در سال ۲۰۱۴ تولید و به فهرست موجودی نیروی دریایی ترکیه اضافه شد. این هواپیما در کنار نیروهای آمریکایی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، کانادایی، ایتالیایی و یونانی، به مانور چالش برانگیز Dynamic Manta ناتو پیوست.

گذشته از P235، ترکیه با کشتی جنگی TCG Salihreis، زیردریایی Preveze-class TCG 18 Mart و کشتی جنگی Gabya-class TCG Gaziantep به این تمرین ملحق شد.

Dynamic Manta 2020  یک تمرین جنگی پیشرفته سالانه ضدسطحی و ضدزیردریایی است که از ۲۴ فوریه در جزیره سیسیل ایتالیا آغاز شد و در ۶ مارس به پایان رسید.

در مدت تمرین، هواپیمای گشت دریایی TCB 655 که تمام سورتی‌های برنامه ریزی شده خود را انجام داده بود، نمایش داده شد.

در تمرین مشترک با زیردریایی ITS Todaro ایتالیایی، کشتی جنگی فرانسوی FS Provence و کشتی جنگی اسپانیایی ESBS Cristobal Colon و هواپیمای گشت دریایی ترکیه، بیش از چهار ساعت پشتیبانی هوایی را ارائه داده و سپس به ایستگاه هوایی دریایی Sigonella در سیسیل ایتالیا بازگشتند.

نیروی دریایی ترکیه دارای شش فروند هواپیمای گشت است که توانایی سنجش هوایی زیر آب، جنگ الکترونیکی و جنگ زیردریایی را دارند. آن‌ها از جمله عناصر استراتژیک نیروهای مسلح ترکیه به ویژه در مدیترانه شرقی و اژه به شمار می‌آیند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.