• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

تغییرات جهان و چالش‌های ناخوشایندی که پیش روی نیروی هوایی آمریکا قرار دارد

  • کد خبر : 19078
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
تغییرات جهان و چالش‌های ناخوشایندی که پیش روی نیروی هوایی آمریکا قرار دارد

شرکت Rand واقع در Washington، چالش‌های پیش روی نیروی هوایی ایالت متحده (USAF) و برنامه ریزان دفاعی را در مجموعه‌ای از مقالات تشریح کرده‌ که بر آینده تسلیحات در دهه آتی تمرکز دارند. مجموعه مقالاتی که توسط نیروی هوایی ایالات‌متحده پشتیبانی می‌شوند، خاطرنشان می‌کند که آمریکا سابقه ضعیفی در پیش بینی زمان و مکان درگیری […]

شرکت Rand واقع در Washington، چالش‌های پیش روی نیروی هوایی ایالت متحده (USAF) و برنامه ریزان دفاعی را در مجموعه‌ای از مقالات تشریح کرده‌ که بر آینده تسلیحات در دهه آتی تمرکز دارند.

مجموعه مقالاتی که توسط نیروی هوایی ایالات‌متحده پشتیبانی می‌شوند، خاطرنشان می‌کند که آمریکا سابقه ضعیفی در پیش بینی زمان و مکان درگیری ها دارد، اما می‌تواند روند اصلی درگیری‌های احتمالی را بررسی ‌کند.

روندهایی که در USAF تأثیر می‌گذارد شامل نظامی شدن کشور چین، واکنش دولت‌های آسیا و اقیانوسیه به این رخداد، ظهور مجدد روسیه به عنوان رقیب استراتژیک، پتانسیل تحول در اروپا و آشفتگی در کشورهای اسلامی است.

درگیری‌های احتمالی می‌تواند شامل عملیات منطقه خاکستری در حوزه سایبری، ادامه درگیری در خاورمیانه یا جنگی با چین یا روسیه باشد.

Rand می‌گوید: “در سطح استراتژیک، نیروی مشترک باید قادر به انطباق سریع با محیط‌های متغیر بوده و قابلیت تغییر سریع‌تر دارایی‌ها در سراسر رزمگاه و مشکلات را در واکنش به اعمال دشمنان داشته باشد. از لحاظ عملیاتی و تاکتیکی، نیروها باید بتوانند تمرکز خود را در حوزه درگیری تغییر داده و با فناوری‌های جدید سازگار شوند، از جمله مواردی که می تواند مناطقی را تهدید کند که ایالات متحده در آن در حوزه های هوایی و فضایی برتری دارد.”

در این گزارشهشدار داده شده است که فاصله کیفی و کمی ایالات متحده در برابر رقبا، به ویژه چین رو به کاهش است. برای مقابله با این مسئله، USAF علاوه بر حضور رو به جلو و چابک، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های مستمر در دقت، اطلاعات و اتوماسیون دارد.

درگیری احتمالی با چین، بر سر قلمرو دریایی است و درگیری با روسیه زمینی می‌باشد. با وجود تفاوت‌های درگیری با چین و روسیه، شباهت‌هایی میان آن دو موجود است.

گرچه نه چین و نه روسیه توانایی‌های ارتش آمریکا را نخواهند داشت، اما هر دو احتمالاً دارای مزیت‌های بسیاری نظیر سلاح های پیشرفته، سیستم‌های پیشرفته پدافند هوایی، فضای گسترده تهاجمی و دفاعی، توانایی‌های سایبری و توانایی انجام جنگ هسته‌ای تاکتیکی می‌باشند.

علاوه بر این، رقبای رده دوم مانند ایران و کره شمالی بر روی استراتژی هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که از حضور منطقه‌ای آمریکا جلوگیری می‌کند و این امر USAF را وادار به فعالیت از محدوده‌های دورتر خواهد کرد.

Rand پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی تأثیر چشمگیری در رقابتهای آینده داشته باشد.

شاید کسی نداند هوش مصنوعی چگونه رفتارهای جنگی را شکل می‌دهد، اما مطمئناً تأثیر عمیقی، اعم از سرعت بخشیدن به چرخه‌های هدف‌گذاری تا تغییر ماهیت جنگ و زمان آن خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.