• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

تعویق در رقابت جنگنده نیروی هوایی سلطنتی کانادا به دلیل ویروس کرونا

  • کد خبر : 19082
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
تعویق در رقابت جنگنده نیروی هوایی سلطنتی کانادا به دلیل ویروس کرونا

رقابت جنگنده نیروی هوایی سلطنتی کانادا به دلیل اختلالاتی که در اثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، تا ۳۱ جولای (یک ماه بعد از زمان برنامه‌ریزی شده) به تعویق افتاد. سرویس عمومی و تدارکاتی کانادا گفت: مهلت ارسال طرح پیشنهادی پروژه توانمندی جنگنده آینده (Future Fighter Capability Project) به درخواست داوطلبان بالقوه در این رقابت […]

رقابت جنگنده نیروی هوایی سلطنتی کانادا به دلیل اختلالاتی که در اثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، تا ۳۱ جولای (یک ماه بعد از زمان برنامه‌ریزی شده) به تعویق افتاد.

سرویس عمومی و تدارکاتی کانادا گفت: مهلت ارسال طرح پیشنهادی پروژه توانمندی جنگنده آینده (Future Fighter Capability Project) به درخواست داوطلبان بالقوه در این رقابت به تأخیر افتاد.

ماهیت دقیق تأخیر فاش نشده است، اما تولیدکنندگان هوافضا به علت قرنطینه و الزامات فاصله اجتماعی، با محدودیت‌های سفر دست و پنجه نرم کرده که ورود تیم‌های کامل کارمندان را به دفاتر خود دشوار کرده است.

سرویس عمومی و تدارکاتی کانادا می‌گوید: “شیوع COVID-19 چالش‌های بیشماری را برای مشاغل و نیروی کار آن‌ها، از جمله تأمین‌کنندگان واجد شرایط برای پروژه ‌Future Fighter Capability ایجاد کرده است. وضعیت بی سابقه کنونی در نهایی‌سازی طرح پیشنهادی تأثیر گذاشته است. به منظور پشتیبانی از تعهد ما برای برگزاری یک رقابت آزاد، عادلانه و شفاف، این تمدید تضمین می کند که کلیه تأمین‌کنندگان قادر به ارائه رقابتی‌ترین پیشنهاد خود به کانادا می باشند.”

این تأخیر در حالی صورت می‌گیرد که Ottawa در تاریخ ۲۸ آوریل مبلغ ۷۰٫۱ میلیون دلار به برنامه جنگنده ضربتی مشترک (Joint Strike Fighter) ایالات متحده پرداخت کرد. کانادا از سال ۱۹۹۷ در این برنامه شرکت کرده و ۵۴۱ میلیون دلار در آن هزینه کرده است.

وزارت دفاع ملی کانادا می‌گوید: “این مشارکت، فرصت‌های قراردادی را برای صنعت کانادا فراهم می‌کند که فقط در دسترس شرکت‌کنندگان برنامه است. از دسامبر ۲۰۱۹، مشارکت کانادا در این برنامه به شرکت‌های کانادایی اجازه داده است ۱٫۸ میلیارد دلار در قرارداد تضمین کنند.”

با وجود سرمایه گذاری بر روی برنامه Joint Strike Fighter، کانادا تنها محصول خود یعنی Lockheed Martin F-35 Lightning II را خریداری نکرده است. این کشور به دلیل هزینه بالای اولیه خود، در تعهد خود نسبت به جنگنده پنهان کار تردید پیدا کرده است. در سال های اخیر، هزینه F-35A به ازای هر واحد به ۷۷٫۹ میلیون دلار کاهش یافته، گرچه هزینه عملیاتی آن با ۳۵۰۰۰ دلار در ساعت همچنان بالا است.

کانادا هنوز درمورد هواپیمای F-35 تصمیم گیری نکرده و میزبان پروژه Future Fighter Capability برای انتخاب یک جت پیشرفته به منظور جایگزینی ناوگان قدیمی خود از بوئینگ CF18 Hornet است. این کشور قصد دارد ۸۸ هواپیمای جنگنده خریداری کند.

سه شرکت در حال ارائه هواپیما برای این برنامه هستند: شرکت Saab هواپیمای Gripen E را ارائه می‌دهد. لاکهید مارتین F-35 را عرضه می‌کند. و بوئینگ در حال ارائه F/A-18E/F Super Hornet است.

پیشنهاد Rafale توسط Dassault و پیشنهاد Typhoon توسط Eurofighter حذف شد.

علاوه بر هواپیما، این برنامه شامل تجهیزات و اسلحه‌های مرتبط و همچنین خدمات آموزشی و پشتیبانی است. دفاع ملی این قرارداد را ۱۵ تا ۱۹ میلیارد دلار ارزش‌گذاری نمود.

پس از دریافت پیشنهادات تا ۳۱ جولای، پیشنهادها بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ مورد ارزیابی و مذاکره قرار خواهد گرفت. به گفته دفاع ملی، انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ قرارداد تحویل اولین هواپیما تا سال ۲۰۲۵ تنظیم شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.