• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

تعمیر ماهواره‌ها در فضا در دستور کار آژانس فضایی اروپا قرار گرفت

  • کد خبر : 14073
  • ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
تعمیر ماهواره‌ها در فضا در دستور کار آژانس فضایی اروپا قرار گرفت

سازمان فضایی اروپا در سال ۲۰۱۳ شروع به گسترش برنامه کاهش مداری ماهواره‌ها کرد و در همین راستا برنامه‌ی خدمات تعمیر ماهواره‌ها در فضا تعریف شد. سازمان فضایی اروپا از این تکنولوژی پیشرفته ابتدا برای حذف زباله‌های فضایی فعال استفاده کرد و پس از آن به فکر استفاده برای تعمیر ماهواره‌ها در فضا افتاد. این […]

سازمان فضایی اروپا در سال ۲۰۱۳ شروع به گسترش برنامه کاهش مداری ماهواره‌ها کرد و در همین راستا برنامه‌ی خدمات تعمیر ماهواره‌ها در فضا تعریف شد.

تعمیر ماهواره‌ها در فضا در دستور کار آژانس فضایی اروپا قرار گرفت

سازمان فضایی اروپا از این تکنولوژی پیشرفته ابتدا برای حذف زباله‌های فضایی فعال استفاده کرد و پس از آن به فکر استفاده برای تعمیر ماهواره‌ها در فضا افتاد. این سازمان امیدوار است با ارائه خدمات مناسب در زمینه تعمیر ماهواره در فضا بتواند رقیب جدید سرویس‌دهندگان در حال توسعه آمریکایی در این زمینه شود.

شرکت Northrop Grumman Innovation System در نظر داد برای سال آینده یک ارائه‌دهنده سرویس به نام Mission Extension Vehicle 1 را با پرتابگر روسی Proton بعنوان یک ارائه‌دهنده سرویس بین‌المللی به فضا بفرستد. همچنین Maxar Technologies با همکاری بخش تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع ایالات متحده در حال توسعه یک سرویس رباتیک برای ماهواره‌های مستقر در مدار ژئو است که پیش‌بینی می‌شود این سیستم در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود.

طبق گفته سازمان فضایی اروپا، سیزده شرکت پیشنهاد خود را برای این برنامه جدید ارسال کرده‌اند. ژن وارنر، مدیر کل آژانس فضایی اروپا گفت: این فهرست به شش شرکت تقلیل یافته است و تنها به دو شرکت برتر کمک مالی برای انجام پروژه تعلق می‌گیرد. البته تاکنون میزان این کمک مالی و ماهواره‌ای که عملیات تعمیر بر روی آن انجام می‌شود، اعلام نشده است. با این‌حال، طبق گفته وارنر، سازمان فضایی اروپا ماهواره‌های بیش از ۱۰۰ کیلوگرم که عمر آن‌ها حدود پنج سال است بعنوان نمونه برای آزمایش سرویس‌های تعمیر انتخاب می‌شوند. اما بعنوان گزینه دیگر، شرکت‌ها می‌توانند ماهواره‌های مستقر در مدار ژئو را انتخاب کنند که خیلی رویکرد مطلوبی برای شروع کار نیست چون این مدار فاصله خیلی زیادی از زمین دارد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.