• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

فرانسه در حال راه‌اندازی نیروی فضایی با ماهواره‌های مسلح است

  • کد خبر : 15481
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۳:۰۲
فرانسه در حال راه‌اندازی نیروی فضایی با ماهواره‌های مسلح است

چند ماه پس از اعلام رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، مبنی بر ایجاد نیروی فضایی ایالات متحده، این بار فرانسه نیز شروع به ایجاد بسترهای موردنیاز برای تشکیل نیروی فضایی کرد. رییس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، ماه گذشته اعلام کرد که نیروی هوایی فرانسه با هدف ارتقای دفاع ملی بویژه در زمینه محافظت از […]

چند ماه پس از اعلام رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، مبنی بر ایجاد نیروی فضایی ایالات متحده، این بار فرانسه نیز شروع به ایجاد بسترهای موردنیاز برای تشکیل نیروی فضایی کرد.

رییس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، ماه گذشته اعلام کرد که نیروی هوایی فرانسه با هدف ارتقای دفاع ملی بویژه در زمینه محافظت از ماهواره‌های فرانسوی، واحد فرماندهی فضایی یا نیروی فضایی مستقل ایجاد خواهد کرد.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه نیز برنامه این کشور برای ایجاد ارتش فضایی جدید را که شامل تجهیز ماهواره‌ها به سلاح و لیزر می‌شود را شرح داد.

در ابتدا، این کشور ماهواره‌های نسل بعدی Siracuse را به دوربین‌هایی مجهز خواهد کرد که قادر به شناسایی تهدیدات فضایی مانند سلاح‌های ضد ماهواره‌ای هستند. در حال حاضر، ارتش فرانسه منظومه ماهواره‌های Siracuse را که شامل سه ماهواره است برای برقراری ارتباط بین مقر فرماندهی اصلی و نیروهای فرانسوی مستقر در خارج از کشور استفاده می‌کند. پس از آزمایش دوربین‌های جدید، فرانسه قصد دارد از نسل دیگری از ماهواره‌ها رونمایی کند که قادر به از بین بردن ماهواره‌های دشمن خواهد بود.

ماهواره‌های به روز شده Siracuse با سلاح و لیزر می‌توانند سایر ماهواره‌ها را غیرفعال کنند و یا حتی از بین ببرند. فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ این سلاح‌های فضایی را بطور کامل در مدار عملیاتی کند.

این در حالی است که معاهده بین‌المللی فضایی و معاهده سازمان ملل متحد، آزمایش سلاح‌های کشتار جمعی و یا سلاح‌های هسته‌ای در مدار را ممنوع کرده است. پارلی طی سخنرانی در پایگاه هوایی ۹۴۲ لیون مونت وردون در ۲۶ جولای در این باره گفت: فرانسه قصد ندارد این معاهدات را نقض کند یا شروع‌کننده هرگونه نبرد فضایی با ماهواره‌های خود باشد. ما نمی‌خواهیم در مسابقه تسلیحاتی شرکت کنیم بلکه ما یک زرادخانه معقول خواهیم داشت.

پارلی اعلام کرد نیروی هوایی فرانسه علاوه بر بودجه ۶/۳ میلیارد یورویی (معادل ۴ میلیارد دلار) برای فعالیت‌های فضایی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵، مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو (معادل ۷۸۰ میلیون دلار) مازاد دریافت کرده است. فرماندهی فضایی جدید شامل ۲۲۰ کارمند خواهد بود و شامل فرماندهی مشترک فضایی نیروهای هوایی فرانسه، مرکز عملیات نظارت نظام بر اجسام فضایی و مرکز نظامی رصد ماهواره می‌شود. این نیروی فضایی جدید در مرکز عملیات فضایی نیروی هوایی در شهر تولوز فرانسه فعالیت خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.