• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

تشکیل تیم‌های پهپادی داوطلبانه برای ضدعفونی COVID-19

  • کد خبر : 17732
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
تشکیل تیم‌های پهپادی داوطلبانه برای ضدعفونی COVID-19

ساعت ۵:۳۰ صبح، مدیر خدمات داوطلبانه پیشگیری از بیماری همه گیر کرونا تماسی در وی چت برقرار کرد. تا بعدازظهر آن روز، او و ۲۰ داوطلب دیگر که مجهز به ماسک و عینک محافظ بودند، در پارک صنعتی باولونگ شنزن جمع شدند. همچنین دو پهپاد DJI P4R با انجام پرواز هاور، به بررسی و نقشه […]

ساعت ۵:۳۰ صبح، مدیر خدمات داوطلبانه پیشگیری از بیماری همه گیر کرونا تماسی در وی چت برقرار کرد. تا بعدازظهر آن روز، او و ۲۰ داوطلب دیگر که مجهز به ماسک و عینک محافظ بودند، در پارک صنعتی باولونگ شنزن جمع شدند. همچنین دو پهپاد DJI P4R با انجام پرواز هاور، به بررسی و نقشه برداری محیط از تمام زوایا و تولید نقشه های HD و ارسال مسیر عملیات برنامه‌ریزی‌شده به ایستگاه کنترل زمینی پرداختند.

ساعت ۲ بعد از ظهر مأموریت شروع شد. خیابان‌های خالی با صدای پهپادهای خودکار مورد استفاده برای سمپاشی محصولات کشاوری در ارتفاع پنج متر و با سرعت سه متر در ثانیه در مناطق مشخص هدایت شده و محیط را با مواد ضدعفونی کننده پاک می کردند. این پهپادها برای تعویض باتری و اسپری به داخل مرکز فرماندهی می رفتند و تیم وانگ توانست منطقه ۶۶۰ هکتاری را طی ۳ ساعت پاکسازی نماید.

ضد عفونی کردن مناطق عمومی، یک فرایند چالش برانگیز اما مهم در مبارزه برای توقف گسترش COVID-19 است. از میان دوستداران پهپاد DJI، تیم های ad hoc در سراسر کشور گسترش یافته‌اند تا این خدمات را به صورت رایگان ارائه دهند.

وانگ از ۶ فوریه به طور داوطلبانه فعالیت می‌کند. تیم وی خدمات خود را برای مدارس، بخش های ایزوله، مراکز تصفیه پسماند مواد غذایی، کارخانه های سوزاندن زباله، مراکز پیشگیری از بیماری های همه گیر دام و طیور و موارد دیگر ارائه داده است.

شرکت DJI مستقر در شنزن یک شرکت پیشرو در زمینه پهپاد و فناوری‌های مرتبط است. حدود ۵۵۰۰۰ پهپاد سمپاش DJI با ظرفیت ۱۵ لیتر وجود دارد که در زمینه کشاورزی در چین استفاده می‌شود. این شرکت همچنین بیش از ۶۰۰۰۰ خلبان دارد. پهپادهای کشاورزی DJI بیش از ۶۰۰ میلیون متر مربع را در بیش از ۱۰۰۰ روستا به منظور ضدعفونی کردن تحت پوشش قرار داده اند. متخصص ژنتیک محافظت از گیاهان ژائوگوئو از شهر شیشو به Synced گفت که تخمین می‌زند که هر شهر محلی ۳ تا ۱۰ پهپاد سم‌پاش دارد.

تیم کشاورزی DJI دریافت بیش از ۲۰۰ میلیون درخواست کمک را در سراسر کشور برای کمک به ضد عفونی کردن گزارش کرده‌است.

اگرچه DJI کارهای زیادی برای مشارکت در این زمینه انجام داده است، اما در حال تهیه تجهیزات اساسی نیز است. یکی از داوطلبان به Synced می‌گوید که گرفتن ماسک های صورت N95 و لباس‌های محافظ کار ساده‌ای نیست. دسترسی به بارانی‌های معمولی، چکمه‌های بارانی، دستکش‌های لاستیکی خانگی، کلاه‌های ماهیگیری و عینک های محافظ نیز به طور قابل توجهی محدود شده است در نتیجه بعضی از تیم های پهپادی را وادار کرده که به بارانی های یکبار مصرف بسنده کرده یا در حالی که در انتظار تجهیزات در محل هستند، عملیات را متوقف کنند.

با این حال، مبارزه ادامه دارد. اقدامات ضدعفونی کردن مبتنی بر پهپاد، اکنون در مناطق روستایی Hubei و استان‌های دیگر افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.